Ce este social media marketing: SMM în 4 pași simpli

În spatele tehnologiilor online nu stă viitorul, dar chiar prezentul. Rețelele sociale „au înghițit” o mare parte a populației de pe Terra.

0 Comments

În acest articol vreau să vorbesc despre social media marketing. Știm că companiile își doresc să fie online, să aibă apeluri telefonice, comenzi, clienți… dar cine face aceste lucruri să se întâmple? De asemenea vei găsi 4 pași pe care trebuie să-i urmezi dacă vrei să faci social media marketing pentru afacerea pe care o deții sau dacă vrei să lucrezi în acest domeniu.

În spatele unui proiect online stau oameni care crează, concep, nu dorm nopțile gândindu-se ce să mai facă ca potențialii clienți să dea clickuri și like-uri pe conținutul creat. Și cel mai important să cumpere. În esență SMM le poate cuprinde pe toate. De la etape de atragerea atenției până la vânzări.

Recent am creat un site pentru o afacere. Acel patron încerca să le facă pe toate. De la partea de producere și livrare până la publicarea ofertelor comerciale pe facebook. Mă întrebam, oare care sunt rezultatele efortului pe care îl face? Era totul foarte haotic, și nemăsurabil. Vorba aia: practica bate gramatica. Știe omul ce face…

De fapt, aceasta este o situație comună mai ales pentru antreprenorii la început de drum sau soloprenori. În orice caz, SMM este mai întâi de toate o profesie care se învață ca oricare altă specialitate.

Dacă vrei să afli mai multe de social media marketing și ce probleme rezolvă aceste pentru o afacere, citește articolul mai departe. Ca de obicei vei găsi lucruri spuse dintr-o altă perspectivă.

Ce este social media marketing? Explicație plictisitoare…

În spatele tehnologiilor online nu stă viitorul, dar chiar prezentul. Rețelele sociale „au înghițit” o mare parte a populației de pe Terra. 

Această circumstanță a servit drept un impuls puternic pentru apariția unor noi oportunități în domeniul dezvoltării afacerilor. Mai mulți oameni de afaceri cu mai multă inițiativă au început să se gândească la introducerea business-ului în spațiul online și la atragerea consumatorilor pentru produsele sau serviciile lor prin intermediul rețelelor sociale.

La drept vorbind, oare mai au de ales? Acum când ne petrecem zile întregi în casele noastre iar orice idee de cumpărare de obicei începe cu o căutare pe google sau că am prins o reclamă din zbor…

 Pe de altă parte, antreprenorii caută specialiști în SMM care au baghetă magică și fac minuni. Unii vor like-uri alții vor rezultate peste noapte fără să investească ceva. Poate un salar amărât…

Despre rolul rețelelor sociale este scris foarte mult. Aproximativ 70-80% din întreaga lume, petrec timpul în rețelele sociale. Iar dacă le vom asocia cu viața reală, înțelegem multe aspecte ale acestei vieți: hobby-uri și divertisment, învățare și lucru, cumpărături și vânzări.

Adică tot ce am avut doar în viața reală, au trecut fără probleme în viața virtuală, adică pe net. În procesul dezvoltării rețelele sociale, s-a descoperit posibilitatea implementării și dezvoltării afacerilor în mediul online. Iar instrumentul principal în acest sens a devenit SMM.

Social media marketing: analiza esenței

Ce înseamnă Social media marketing  sau pe scurt SMM? 

El mai este numit marketing social sau online marketing. Acest concept provine din limba engleză ca Social Media Marketing, ceea ce înseamnă marketing-ul în rețelele sociale și reprezintă procesul atragerii interesului asupra unei resurse de pe internet prin intermediul platformelor sociale. 

Cu alte cuvinte, acesta este un mecanism de atragere a traficului, adică fluxului de vizitatori (ei fiind și potențialii consumatori), asupra unui brand, servicii sau produse prin intermediul rețelelor sociale.


De exemplu:
sunteți un om de afaceri (real sau condiționat), doriți să faceți afaceri pe online, alegeți o platformă socială pentru acest lucru, mergeți acolo cu produsul dvs., alegeți publicul țintă și încercați în mai multe feluri să oferiți produsul consumatorilor. Iar dacă doriți să aveți succes în acest domeniu, ai nevoie să fii prezent pe platformele sociale, să participați la comunicarea cu utilizatorii acestei platforme și să selectați conținut interesant, util și în continuă schimbare cu privire la produsul dvs., pentru ca interesul asupra lui să nu se piardă. În aceasta constă întreaga esență a dezvoltării SMM-ului.

Social media marketing este un complex de evenimente în rețelele sociale, pe bloguri și forumuri, cu scopul de promovare a produselor și serviciilor diverselor companii.

Ce se poate face cu social media marketing pentru afaceri?

E de înțeles că SMM nu se realizează singur. În spatele acestui proces se află o persoană. Este numit în mai multe feluri, cum ar fi: SMM-manager, SMM specialist, etc. Esența însă nu se schimbă, iar sarcinile oricum sunt aceleași:

  • Identificarea publicului țintă și studierea intereselor lui.
  • Efectuarea analizei nișei: pe ce platformă e mai bine să promovați brand-ul, prin ce metode și cu ce instrumente.
  • Obținerea creșterii numărului publicului prin intermediul complexului de evenimente, care include publicitate, reduceri, concursuri, tombole, etc.
  • Lucrul asupra imaginii companiei: desfășurarea unei campanii de PR, urmăriți feedback-ul, eliminând negativul.
  • Monitorizarea procesul progresului: analiza statisticilor, dinamica.

Am enumerat doar sarcinile de bază ale social media marketing-ului. Aceasta nici pe departe nu este întreaga listă, așa cum fiecare companie urmărește propriile interese și își concentrează propriile sarcini.

Social media în acțiune: etapele promovării în rețele sociale

Social media marketing pasi

Promovarea SMM nu este un lucru ușor, ea are loc în mai multe etape:

Alegerea platformei pentru publicul țintă.

De ce este acest lucru important? Pentru că rețelele sociale, la momentul actual, sunt destul de multe și fiecare are propriul “contingent”. Respectiv și interesele sunt diferite. De exemplu eu, tot mai puțin stau pe facebook. La moment este mai mult un chat decât o rețea de interes. În același timp, stau foarte mult pe youtube sau bloguri de unde înveți lucruri noi.

Alegerea strategiei de comunicare.

După ce s-a decis platforma socială, e important să te decizi ce metodă ți se potrivește pentru creare audienței țintă. 

Ce poate fi aceasta?
Un grup special creat, sau o comunitate, sau o postare, sau chiar propriul profil. De fapt, nu aceasta e important, dar faptul ca platforma mereu să lucreze, să-i ofere publicului țintă conținutul dorit, dar aceasta este etapa deja următoarea etapă.

Crearea și plasarea conținutului.

El trebuie să fie nu doar interesant și util, dar și viral, unul căruia să i se ofere like-uri și share-uri. Pentru a vă promova mai repede postarea, trebuie totuși să investiți bani și să dai drumul la reclame cu plată.

Generarea profitului.

Este etapa cea mai dificilă și instabilă, deoarece sarcina de bază a specialistului în SMM, este de a asigura ca majoritatea abonaților să treacă pe site-ul clientului și să devină consumatorii lui. Aici deja cum și cui îi surâde norocul. Sunt cunoscute diferite cazuri de monetizare, de succes și mai puțin.

Este posibil de obținut succes și un profit bun și pe grupurile care au un număr de 3 – 5 mii de abonați, dar se poate de obținut profit bun și pe baza grupurile de 100 de abonați. Depinde de la caz la caz. Aici este bine de menționat despre corectitudinea alegerii strategiilor și tacticilor pentru realizarea cu succes a proiectului. Și, de asemenea, ca în fiecare caz, cu excepția planului, aveți nevoie de implementarea propriilor mecanisme și instrumente.

Avantajele și dezavantajele social media marketing

Fiecare industrie își are avantajele și dezavantajele sale. Înainte de a începe o afacere, trebuie să analizați extrem de bine argumentele pro și contra. Haideți acum să vedem, ce fel de priorități vă oferă SMM și dacă merită să te ocupi de acest lucru.

Așadar, iată câteva dintre avantajele social media marketing care ocupă primele poziții. 

Cererea.
Dacă vrei să faci bani din asta atunci trebuie să știi că cererea pentru serviciile specialiștilor SMM crește în mod constant.

Lucru ca freelancer.
Faza bună a aceste profesii este că ai multă flexibilitate. Poți lucra la birou cu echipa, sau poți lucra de acasă. De asemenea ești liber să-ți mergi mai departe și să-ți faci propriul proiect online.

Calea creativă.
Posibilitatea de a vă arăta toate talentele ascunse. SMM este despre creativitate. Probabil ai observat că chiar și brandurile cu profil serios (de exemplu TESLA) apelează la idei creative / haioase  pentru a-și face bradul cunoscut

O audiență uriașă a potențialilor clienți:
la urma urmei, rețelele sociale au milioane de utilizatori. Ai flexibilitate să alegi nișa și tipul de afaceri pentru care să lucrezi.

Costuri minime pentru implementarea acestui domeniu și o mare amortizare după promovare. Ca să începi o activitate în domeniul SMM nu ai nevoie de costuri. Principala resursa este timpul și rezervele de idei creative pentru abordarea publicului țintă. SMM este despre conținut.

Recompensă solidă pentru servicii de promovare de înaltă calitate. Ai posibilitatea să faci bani din acest domeniu prin mai multe metode: oferirea serviciilor de consultanță, ca angajat, marketing afiliat sau să te angajezi ca expert în acest domeniu. 

Cum rămâne cu dezavantajele?

Aș prefera să le numesc greutăți, cu care va trebui să te confrunți făcând această activitate zi de zi. Iar în primul rând acestea sunt:

Selectarea conținutului
care va ilustra într-un mod favorabil produsul promovat. Aveți nevoie de o imaginație bogată, pe care nu o dețin mulți, și destul de mult timp, pentru a găsi materialul necesar și al pregăti pentru publicare.

Lucrul cu publicitatea.
Fără investiții, cel mai probabil, vei putea face SMM. Pentru reclama produsului vei fi nevoit să investești resurse proprii sau ale companiei pentru care activezi. Depinde de metoda de lucru.

Concurența.
Există concurență foarte mare în acest domeniu. Nu mai este ca acum 10 ani când lumea se uita sceptic la social media. Acum mulți au fost practic obligați să fie online.

Cum să devii un expert în social media marketing?

În general această profesie dacă o putem numi așa pare foarte restrânsă dar în același timp necesită un spectru larg de cunoaștere și mai ales adaptare la tendințele care apar.

Ce cunoștințe și abilități trebuie să dețină un “guru” în SMM?

E de înțeles că acest specialist trebuie să știe în primul rând principiile de marketing:

  • să se priceapă în tehnologiile informaționale de bază;
  • să cunoască instrumentele de automatizare a mass-media și să poată să le folosească;
  • să cunoască caracteristicile managementului comunității;
  • să dețină abilități de analiză;
  • să cunoască și să poată utiliza diferite tipuri de reclamă;
  • să aibă abilități de comunicare;
  • să fie capabil să creeze contacte;
  • să fie creativ: să poată crea un content interesant și viral;
  • să poată să dezvolte și să implementeze în practică strategii pentru atragerea publicului din rețelele sociale, pe site-ul clientului.

Calități nu mai puțin importante sunt autoorganizarea și autodisciplina. 

Rezultatele unui astfel de expert se pot vedea rapid.

Dacă ești tipul de persoană care vrea mereu împinsă probabil acest domeniu nu este pentru tine.

Îți mulțumesc dacă ai ajuns să citești până aici. Mi-am dorit să răspund și la această întrebare legată de afaceri online astfel ca tu să fii mai bine pregătit și să faci alegeri corecte.

Îmi poți lăsa mai jos un comentariu cu idei despre cum aș putea promova acest site pe rețelele sociale. Sunt curios să aflu, ce tip de conținut ai dori să vezi pe instagram sau facebook: scris, audio sau video.

Vrei să-ți lansezi un magazin online în 30 zile?

Te pot ajuta să-și faci site-ul, să încarci produsele și să lansezi prima ta campanie de promovare. Obții ghidarea mea și îți ofer suport până ajungi la primele vânzări.

1/ Vom crea împreună magazinul
2/ Conectăm sistemul de plăți, facturare, e.t.c.
3/ Te învăț cum să-l administrezi și să economisești