Strategiea mea de segmentare a clienților în email marketing. Nu mai enerva lista.

Descoperă o strategie prin care poți segmenta audiența și să oferi o experiență personalizată abonaților dacă folosești email marketingul.

0 Comments

Segmentarea clienților este importantă pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.  Email marketing-ul este considerat a fi cel mai eficient și direct canal de marketing iar pentru creșterea conversiei ai nevoie de Segmentarea clienților

În acest articol vin cu câteva  idei din practica  mea legată de segmentarea clienților și audienței. Informația acestei postări ar putea fi utilă pentru cei ce folosesc email marketing-ul pentru afacerea lor și au nevoie de careva idei pentru segmentarea clientilor și a lead-urilor.

Prezint mai jos o mică strategie prin care poți segmenta audiența și să oferi o experiență personalizată abonaților. Facem asta cu scopul creșterii conversiei și în general pentru a enerva mai puțin cu emailuri care nu ajung în locul potrivit la timpul potrivit.

De ce ai nevoie de segmentarea listei?

Cu aproximativ un an în urmă eram în căutarea unei platforme de blogging, alternativă la wordpress. Așa am dat de platforma whitepress care nu este despre blog dar este o platforma pentru distribuirea continutului.

Mi s-a părut interesantă, si am decis să-mi fac un cont ca sa „apas puțin pe butoane”. Așa mi-am lăsat adresa de email și am nimerit în baza lor de contacte.

Cu cateva luni în urmă, mi-a venit un newsletter de la ei. Dau click sa vad ce este si nu am putut înțelege nimic deoarece conținutul era in poloneza.

Zic, fie… S-au încurcat oamenii…

Peste aproximativ 2 saptamani, primesc iarăși un email, si din nou este in poloneza. Încerc sa intuiesc care ar fi butonul de dezabonare, ca deja m-au enervat… Am apasat ceva, dar am ajuns pe site unde din nou am fost directionat la versiunea poloneza.

Tocmai după al 4-lea newsletter am reușit sa ma dezabonez, după ce am încercat toate linkurile din email ca în final sa nimeresc pe cel pentru dezabonare.

Și acest caz, nu este unicul.
Deseori se intampla sa primesti mailuri de la branduri pe care le cunoști, doar ca ceea ce primești de la ei, nu este relevant pentru tine.

Daca folosesti email marketing in afacerea ta, ai nevoie de segmentare altfel vei enerva lista și într-un final oamenii se vor dezabona de la tine

În schimb, segmentarea îți va permite sa trimiti informația potrivită, către audiență potrivită în timpul potrivit și să ai conversie ridicată.

#1 Segmentarea clienților începe cu Organizarea blogului.

Segmentarea audienței începe la nivel de blog. Este bine ca din start să grupezi articolele în categorii. Nu aș recomanda mai mult de 4 categorii. Personal creez categoriile în funcție de ce produse am sau sunt planificate în viitor. Să zicem că vom avea următoarele 3 categorii:

  • cum să slăbești
  • masă musculară
  • pregătire pentru maraton

Mai departe, vom crea lead magnet sau forme de captat lead-uri relevente pentru fiecare din aceste categorii. Scopul este că dacă a ajuns cineva pe blog, de pe un articol din categoria „cum să slăbești” să nu i se afișeze un lead magnet „pregătire pentru maraton”.

#2 Organizarea listei

Personal, pentru orice proiect, cât de complex nu ar fi, folosesc doar 2 liste:

  • master list: sunt incluse toate contactele din toate categoriile
  • lista cu clienți: aici vor fi doar clienții

Toate contactele ajung în aceste 2 liste iar segmentarea se face în interiorul listei cu ajutorul etichetelor (tag-uri).

#3 Organizarea tag-urilor

Folosesc mai multe categorii de tag-uri. Iată unele din ele:

Interese:

  • [Interes] Topic: Cum să slăbești
  • [Interes] Topic: Masă musculară
  • [Interes] Topic: Pregătire pentru maraton

Evenimente:

  • [Event] Requested: Free eBook Ponturi pentru slăbit.
  • [Event] Received: Free eBook Ponturi pentru slăbit.
  • [Event] Requested: Curs gratuit Masă musculară.
  • [Event] Started: Curs gratuit Masă musculară.
  • [Event] Finished: Curs gratuit Masă musculară.

Vânzări:

  • [Sales] Purchased: Produs X
  • [Sales] Refunded: Produs X
  • [Sales] Abandonment Produs X

…….

Astea sunt doar niște exemple Pot fi și diferite tag-uri interne la nivel de funnel sau micro funnel pentru a putea lua anumite decizii dinamice în funcție de comportamentul lead-ului în pâlnie.

#4 Cum se face segmentarea clienților?

segmentarea clientilor

Să zicem că ai un lead magnet (Curs gratuit Masă musculară…), amplasat în categoria „Masă musculară”.

Conectezi forma de capital lead-uri la serviciul de email marketing și:

  • alegi lista master (lead-ul va nimeri în această listă)
  • aplici din formă tag-ul “[Event] Requested: Curs gratuit Masă musculară”

Mai departe, setezi o automatizare care se lansează atunci când pe un lead s-a amplasat tag-ul respectiv.

În exemplu avem: [Event] Requested: Curs gratuit Masă musculară. 

Automatizarea are rolul de a livra accesul la “Lead Magnet” plus putem să facem alte acțiuni. De exemplu în momentul când a finisat cursul putem să aplicăm tag-ul “[Event] Finished: Curs gratuit Masă musculară” și să lansăm o altă automatizare. 

De exemplu un micro funnel cu o ofertă “Curs Masă Musculară Premium”…e.t.c.

#5 Segmentarea clienților după interese.

În momentul în care cineva s-a lăsat interesat de un anumit lead magnet, dintr-o anumită categorie (exemplu “[Event] Requested: Free eBook Ponturi pentru slăbit”) este clar că această persoană este interesată să slăbească. Acum rămâne să grupezi aceste lead-uri în funcție de interese.

Personal folosesc încă o automatizare care se lansează de fiecare dată când cineva se adaugă la lista indiferent de sursa acestea. În interiorul automatizării verific sursa evenimentelor (tag-urile  aplicate). 

Iată um se face

  • dacă s-a aplicat tag-ul: “[Event] Requested: Free eBook Ponturi pentru slăbit” știu clar că acest lead poate fi calificat că este interesat să slăbească și pot să-i aplic tag-ul de interes: “[Interes] Topic: Cum să slăbești” ca mai departe, să-i pot livra conținut despre slăbit și nu despre cum să alergi un maraton. 

Desigur, că poți muta lead-ul și în altă categorie: de exemplu, poți trimite un email și să-l întrebi dacă acea persoană este interesat de maraton.

  • La fel se face pentru toate categoriile și este bine ca fiecare lead să aibă atașate aceste taguri de interes pentru a putea face campanii de marketing personalizate.

Această metodă este utilă mai ales când generam lead-uri de pe social media, PPC, când lucrăm cu surse externe plătite de trafic. De exemplu: Dacă ai o campanie de lead generation cu influenceri ai putea să vezi în timp, cât de rentabile sunt acele lead-uri folosind metrici bazate pe tag-uri.

De asemenea putem extrage interesele și în funcție de ce pagini vizitează cel mai des. De exemplu: Dacă un lead în ultimile 30 zile a vizitat articole pe  blog care conțin expresia “masă musculară” putem dinamic să-i atașăm un astfel de interes și șă-l adăugăm într-un funnel de vânzare cu un produs relevant relevant cu condiția că încă nu a cumpărat acest produs.

Avantaje:
Targetare precisă, acțiuni dinamice, este scalabil.

Dezavantaje:
Pentru unii e dificil, ai nevoie de un tool de marketing cu sistem avansat de triggere pentru automatizări.

Vrei să-ți lansezi un magazin online în 30 zile?

Te pot ajuta să-și faci site-ul, să încarci produsele și să lansezi prima ta campanie de promovare. Obții ghidarea mea și îți ofer suport până ajungi la primele vânzări.

1/ Vom crea împreună magazinul
2/ Conectăm sistemul de plăți, facturare, e.t.c.
3/ Te învăț cum să-l administrezi și să economisești