8 sfaturi pentru promovare site și landing page în 2020

Descoperă cele mai bune strategii pentru promovarea unui site, blog sau landing page.

0 Comments

Orice promovare online a unui site începe cu pregătirea acestuia pentru promovare. Înainte de a trece la promovare site, trebuie să te asiguri că acesta este optimizat și nu are probleme tehnice. Acest lucru te va ajuta să crești rata de conversie și să scazi costurile de achiziție a unui client. 

În acest articol vei afla cum să pregătești de promovare site online sau o pagină de aterizare / landing page (LP). Se potrivește în special pentru cei ce folosesc PPC pentru promovare site online.

#1 – Timpul de încărcare pentru promovare site online.

sfaturi pentru promovare site

Timpul de încărcare al site-ului poate scădea drastic rata de conversie al unui site. De aceea, optimizează landing page-ul înainte de a trece la promovarea online a acestuia. Timpul de încărcare al unui site nu trebuie să fie mai mare de 3 secunde. În caz contrar, o bună parte din vizitatori vor părăsi pagina fără să mai aștepte ca aceasta să se încarce.

Pentru a pregăti un landing page de promovare online, recomand să folosești următoarele tool-uri gratuite care te ajută să depistezi unele probleme din site.

Iată liste de instrumente recomandată:

  • Pingdom Website Speed Test. Acces aici.
  • Instrumentul GTmetrix – aici.
  • PageSpeed tools de la google – aici

Aceste instrumente sunt simplu de utilizat și te ajută să faci minuni atunci când pregătești un site pentru promovare online prin PPC sau promovare SEO.

Testează personal timpul de încărcare în special de pe telefon cu internet mobil deoarece viteza internetului poate să fie mai mică decât conexiunile WI-FI.

#2 – Verifică dacă site-ul este adaptiv pe diferite dispozitive

idei promovare site

Nu este o noutate că orice site trebuie pregătit pentru promovare online atât pentru PC / laptop cât și pentru diferite tipuri de dispozitive mobile. De cele mai multe ori, designul site-ul trebuie adaptat la versiunea mobilă, iar unele elemente să fi excluse complet pentru a oferi o experiență cât mai bună.

Poți folosi un mobile browser emulator – te ajută să simulezi diferite dispozitive mobile populare și să faci teste direct de pe laptop.

Recomandarea mea ar fi să conectezi site-ul la Google Search Console care va monitoriza întregul site și te va informa din timp dacă sunt pagini cu probleme.

#3 – Testează dacă site-ul se afișează corect în diferite browsere

Din practică am observat că uneori unul și același website se poate afișa diferit și cu erori pe diferite browsere. Înainte de a face promovare online a unui site, testează dacă acesta arată bine pe diferite browsere. Utilizatorii cu siguranță vor sta doar de pe Chrome sau Safari.

De asemenea încearcă atât versiunea de pe desktop cât și versiunea mobilă. Mai bine să pierzi câteva minute în plus pentru a testat aceste lucruri decât să pierzi bani pierzând clienții de pe site din cauză că acesta nu este afișat corect.

#4 – Promovare site online prin optimizare SEO.

Chiar dacă nu intenționezi să faci optimizare SEO, este bine din start să optimizezi acel landing page pentru cuvintele cheie dorite. În caz că vei alege să promovezi online site-ul prin PPC folosind google, vei crește șansa ca pagina ta cu timpul să ajungă să fie afișată organic în topul căutărilor. Acest lucru te va ajuta să aduci trafic gratuit pe site bine targetat cu intenții de cumpărare.

Am scris un articol despre optimizare SEO one page. Acest articol te va ajuta să pregătești site-ul pentru promovare online și să ai trafic gratuit de pe google. Detalii despre SEO one page aici.

#5 – Folosește pe landing page un singur call to action.

Ceea ce face un landing page eficient este că acesta urmărește un singur scop: conversia. Uneori dau click pe unele reclame cu scopul de a vedea ce se va întâmpla după. Ajuns pe acea pagină, de multe ori nu-ți dai seama ce ți se cere să faci. 

Poți da click pe o reclamă care promovează servicii de contabilitate, dar ajuns pe acea pagină să găsești o listă cu servicii care au tangență puțină sau deloc cu acea reclamă.

Pentru a face promovarea online eficientă a unui landing page, folosește un singur CTA. Dacă ai mai multe servicii, să zicem:

  • servicii contabile
  • servicii de audit
  • servicii înființare firmă

Crează câte un landing page separat pentru fiecare din ele. Atunci când vei face promovare online va fi mult mai eficient și din punct de vedere SEO dar și pentru PPC. 

Fiecare din aceste servicii va avea texte și bannere separate de promovare. În felul acesta nu vei crea confuzie printre vizitatori și vei crește rata de conversie a site-ului.

#6 – Corelează creativele publicitarea cu pagina de pe site promovată.

Una din greșelile pe care le fac mulți când fac promovare online a unui landing page este că aceștia folosesc design și texte complet diferit cu acel al site-ului.

Este bine ca toate creativele de promovare (paleta de culori, textele reclamelor) să fie cât mai apropiate de pagina pe care o promovezi. În felul acesta cei ce vor da click pe reclamă vor avea impresia că landing page-ul este o continuare a acelei reclame.

Acest lucru va crește eficiența reclamelor și vei face promovare online mai eficientă: rată de conversie mai mare și costuri mai mici.

#7 – Asigură-te că ai instalate metrici potrivite înainte de promovare site online

Metricile nu țin direct de promovare online dar sunt instrumente care te ajută să monitorizezi eficiența și atingerea unor obiective. Nu ai cum să faci promovare online eficientă a unui site, dacă nu ai setate anumite obiective de conversie pe site.

Principalele metrici pe care trebuie să le folosești sunt:

  • google analytics
  • facebook pixel
  • linkedin traking
  • yandex metrika

Desigur că trebuie să folosești metricile care se potrivesc în cazul tău. Aceste scripturi vor reduce din viteza site-ului, și este bine să le pui pe pauză atunci când faci PPC, metricile care nu intenționezi să le urmărești.

O practică bună este să folosești Google Tag Manager care te ajută în acest sens.

promovare site

#8 – Folosește A/B teste pentru promovarea site online

A/B testele permit să compari diferite versiuni de landing page între cele și să alegi versiunea cu cea mai bună performanță. Adevărul este că  nici un expert nu poate să spună cu exactitate care pagină de aterizare va fi mai eficientă. Aceste lucruri depind de foarte mulți factori și devine aproape imposibil să faci acest lucru fără testare reală.

Pentru a identifica acest lucru și a obține rezultate superioare din orice promovare online trebuie să faci A/B teste.

În caz că nu ai un tool specializat pentru a face A/B teste, încearcă manual să dublezi acel LP de referință și să faci o versiune B cu careva modificări. Folosind google analytics sau facebook pixel, vei putea să vezi care pagină este mai eficientă : aduce mai multe conversii. 

Desigur că trebuie preventiv să stabilești aceste conversii. De exemplu, poți să urmărești pe acei ce au ajuns pe pagina de mulțumire după ce au făcut acțiunea vizată de pe LP.

Încearcă să testezi un singur lucru în timp ce rulează testul. De exemplu, poți face 2 versiuni de texte pentru pagina de aterizare fără să modifici designul. După ce identificare care pagină este mai eficientă, începi să modifici unele elemente precum titlul sau textul pentru CTA.

Vrei să-ți lansezi un magazin online în 30 zile?

Te pot ajuta să-și faci site-ul, să încarci produsele și să lansezi prima ta campanie de promovare. Obții ghidarea mea și îți ofer suport până ajungi la primele vânzări.

1/ Vom crea împreună magazinul
2/ Conectăm sistemul de plăți, facturare, e.t.c.
3/ Te învăț cum să-l administrezi și să economisești