Optimizare site: 7 pași ca să fii primul pe Google

Învață cum să optimizezi un site / blog ca acesta să apară pe primele poziții în google.

0 Comments

Optimizarea site-ului pentru google este unul din aspectele importante de care trebuie să te preocupi pe termen lung. Dacă vrei trafic pe site și atunci când dormi, ai nevoie să faci SEO. Probabil ai auzit multe mituri despre optimizare site pentru SEO care îți spun că sunt dificile.

În acest articol vei găsi 7 elemente cheie care te ajută să optimizezi o pagină astfel ca aceasta să apară în top pe google.

Ne vom referi la cum optimizăm un articol pe bază de WordPress dar poate fi făcut și pentru oricare alt tip de site. Vei vedea cum exact se face optimizare site pentru motoarele de căutare chiar dacă nu ai mai făcut acest lucru până acum.

Optimizarea site-ului nu este atât de dificilă dacă urmezi niște reguli și practici care pot fi implementare cu ușurință de oricine.

Principiile pentru optimizare site-ului pentru motoarele de căutare sunt valabile nu doar pentru articole dar și pentru oricare altă pagină în site.

De fapt, există niște elemente cheie pe care trebuie să le îndeplinești pentru ca google să înțeleagă mai bine site-ul tău.

Dacă ai un site sau blog și vrei să înveți să faci optimizarea acestuia pentru SEO (Optimizare pentru motoarele de căutare) ești în locul potrivit. Vei învăța exact care sunt aspectele de care să ții cont pentru ca site-ul tău să aducă trafic gratuit.

Ce înseamnă să faci optimizare site pentru SEO?

Poate că ai întâlnit deja acest termen care este folosit în special de agențiile de web design sau chiar agenții specializate în SEO. 

De fapt, optimizarea unui site este un lucru pe de o parte simplu iar pe de altă parte este destul de complex.

Problema SEO constă în faptul că nu poți avea rezultate rapide. Prea mulți factori în joc și ai nevoie de 6-12 luni pentru a vedea primele rezultate dacă ai un site nou.

Un site optimizat SEO presupune ca acesta să îndeplinească o serie de cerințe pentru ca motoarele de căutare să poată înțelege mai bine ce conține acesta.

Cu alte cuvinte, dacă ai scris un articol super interesant și ai pierdut o săptămână ca să-l faci acest lucru nu înseamnă că va fi apreciat atât de bine de google.

Problema poate să fie legată de mai multe aspecte. 

De exemplu:

  • nu ai un cuvânt cheie potrivit
  • nu folosești un nucleu semantic pe baza cuvântului cheie
  • densitatea cuvântului cheie este prea mică
  • nu ai structurat bine articolul

Acestea sunt doar unele criterii pe baza căruia motoarele de căutare îți va da un scor pentru articolul publicat. 

Desigur, că la baza optimizarii SEO stă calitatea articolului. Acesta trebuie să fie pentru cititori și aceștea trebuie să prezinte interes față de ceea ce scrii.

Un articol optimizat SEO înseamnă ca acesta să conțină toate elementele necesare ca acesta să fie ușor găsit în google după cuvântul cheie.

Optimizarea SEO începe cu găsirea unui cuvânt cheie potrivit pentru afacerea ta dar în același timp să fie ceva real care caută utilizatorii.

De ce ai nevoie de optimizare site pentru căutare google?

Optimizarea SEO se face în primul rând pentru ca conținutul pe care îl publici pe site să fie mai ușor găsit pe google. Cu alte cuvinte, facem SEO ca să aducem trafic pe site. Un articol optimizat rezolvă problema cu traficul pe blog. Evident, nu poți cu 1 singur articol să aduci prea mult trafic pe site. Vei avea nevoie de cel puțin 15 – 20 articole pentru a începe ca site-ul tău să se aranjeze mai bine pe google.

De fapt, totul este destul de subiectiv și depinde de la caz la caz. Pentru unele căutări unde concurența este mică, probabil nu ai nevoie de mare optimizare SEO. Probabil și o pagină de tip Landing Page să se poată poziționa în top.

Totuși, dacă vrei să faci lucrurile bine, sau mult mai bine decât concurența vei avea nevoie să te implici și la aspectele tehnice legate de SEO.

Dacă nu faci aceste optimizări la nivel de site și articol, atunci chiar dacă vei scrie, șansele să ajungi în top sunt foarte mici.

După ce vei prinde principalele idei, totul va căpăta o logică foarte clară și mai apoi, dacă vei dori să scrii și să publici ceva, vei ține automat cont și de partea de SEO.

Optimizarea site-ului pentru SEO te ajută să aduci trafic. Mult trafic. Este mai ieftin decât metodele PPC și te ajută pe termen lung la promovarea organică în online.

7 pași pentru optimizarea site-ului / blogului pentru SEO

Mai jos vei găsi aspectele tehnice legate de optimizare SEO. Cu cât mai multe din cele ce vor fi prezentate mai jos vei implementa în blogul tău, cu atât vei primi un scor SEO mai bun. Deci, nu ești obligat să ții cont de toate, dar nu există niciun obstacol ca să nu faci aceste optimizări pentru a beneficia la maxim de puterea SEO:

optimizare site pentru căutare pe google

1. Optimizarea titlu articol / pagină site

Un articol bun începe cu un titlu potrivit. Primul lucru care contează atunci când oamenii dau click pe ceva, este titlul. În cazul blogului, există mai multe strategii pentru crearea unui titlu.

Din punct de vedere a optimizare SEO, un titlu bun trebuie să respecte următoarele:

  • să conțină cuvântul cheie în titlu
  • să nu fie mai lung decât 60 de caractere
  • se recomandă să conțină un număr
  • re este recomandat să conțină cuvinte pozitive sau negative / emoții

Uneori, pentru a păstra sensul n-ai cum să respecți toate aceste recomandări. De aceea prioritar sunt primele 2, iar restul după caz. 

2. Optimizare site : Adresa canonică a paginii

Dacă folosești wordpress, atunci pentru fiecare articol se va genera o adresă unică în site. Acest lucru este valabil și pentru pagini de orice tip.

Despe adresa canonică sau simplu url trebuie să știi că din punct de vedere al optimizării SEO:

  • cuvântul cheie trebuie să se găsească în adresa url
  • trebuie să ai un url cât mai curat, de dorit fără numere
  • un url bun are 60-70 caractere

Există mai multe stiluri de generarea a adresei canonice pentru articole. Unii includ și categoria, iar alții (precum și acest site) utilizează adresa cea mai scurtă posibilă.

Poți folosi: 

www.siteulmeu.com/blog/url-articol
www.siteulmeu.com/blog/seo/url-articol
sau simplu, fără categorii incluse:
www.siteulmeu.com/url-articol

Ultimul este preferatul meu. Nu am găsit un răspuns clar la această întrebare atunci când am început acest blog.

De asemenea trebuie să știi că adresa url al fiecărei pagini trebuie să fie cât mai simplă fără caractere speciale. Formula ideală este să folosești cuvintele din titlu separate prin cratimă.

3. Optimizare site: Meta Descriere

Pentru optimizarea paginilor din punct de vedere SEO, acestea trebuie să conțină și o meta descriere. Acest text scurt, de maxim 170 de caractere va apărea imediat mai jos după titlul articolului.

Ca să înțelegi importanța acestuia trebuie să te întrebi:

Atunci când dai click pe un linck apărut în căutări, la ce atragi atenția?

De obicei oamenii atrag atenția nu doar la titlul, dar și la textul care apare sub acesta. Adică ai nevoie să creezi intenționat și o meta descriere. 

Dacă nu o faci tu, atunci google va alege singur careva text din conținutul articolului și îl va plasa în mod automat.

Recomandarea mea ar fi să scrii singur această meta descriere. Nu este vorba doar despre optimizare SEO. Oamenii au intenția să dea click acolo unde titlul + descrierea este mai captivantă.

Desigur că nu trebuie exagerat. 

Această descriere trebuie să se alinieze cu conținutul întregului articol. Are rolul de a trezi interesul ca oameni să înțeleagă că acest articol este pentru ei.

De asemenea, pentru optimizarea SEO, vei avea nevoie să incluzi în meta descriere și cuvântul cheie.

4. Cum scrii o introducere pentru SEO?

Am spus că pentru SEO avem nevoie de optimizarea titlului. De asemenea, avem nevoie ca textul de pe pagină să conțină cuvântul cheie cu o oarecare densitate.

Ca să facem lucrurile și mai bine, este necesar să folosim cuvântul cheie în primul paragraf al articolului.

Acest lucru reiese din ideea că cel ce va intra să citească articolul va citit cu o probabilitate foarte mare și începutul. Deci, dacă acesta va găsi cuvântul cheie la început, probabil va dori să citească și mai departe, știind că a ajuns unde trebuie.

Acum vorbim doar de partea tehnică. 

Desigur că cum scrii textul, este o știință întreagă pe care și eu o învăț. Chiar dacă scrii prost, google oricum te va găsi. Principalul să faci astfel ca oamenii să petreacă cât mai mult timp la tine pe site.

5. Lungimea articolului pe site

Ca un articol să se ridice în top, nu ai nevoie de cel mai lung articol. La general vorbind, sunt articole foarte scurte de aproximativ 500 de cuvinte care apar pe prima pagină google.

Asta din motiv că concurența pe acele căutări este mică și site-ul are deja notorietate. La fel au și un număr mare de linkuri externe de la alte site-uri.

În același timp, există nișe unde lucrurile au avansat. De exemplu, domeniul despre care scriu pe acest site.

Ai nevoie să concurezi cu site-uri serioase, cu oameni pregătiți unde devine imposibil să crești pe google nici chiar plătit.

Există 3 tipuri de articole:

  • scurte (500 – 1000 cuvinte)
  • medii (în jur de 1500)
  • lungi (de la 2500 de cuvinte)

Poate că ai observat, dar pe acest site aproape toate articolele sunt destul de mari. Probabil că toate au peste 2000 de cuvinte. Nu fac acest lucru doar pentru SEO. Deseori se primește natural să ajung la această dimensiune.

Asta este stilul meu de a scrie. Îmi place să includ cât mai multă informație într-un singur articol.

Dacă vrei să faci optimizare SEO și nu știi care lungime ți se potrivește, trebuie să te uiți care este concurența pe nișa ta. Odată ce ai ales cuvântul cheie, caută mai întâi cine sunt concurenții pe acele cuvinte.

Dacă aceștia au articole lungi, atunci vei fi nevoie să faci și tu la fel. Recomandat ar fi să faci mult mai bine.

Desigur, că doar prin lungimea articolului nu vei lua prima poziție pe google. Sunt alți factori care la fel contează, poate mai mult. 

Probabil trebuie să-ți faci o strategie de SEO și un plan de conținut pentru ca lucrurile să devină mai simple.

6. Optimizarea textelor pentru site

SEO este și despre formatarea textului pe site.

Vezi tu, un site este ca o carte pe care google are nevoie să o poată citi. Atunci când vrei să optimizezi un articol pentru motoarele de căutare, ai nevoie să oferi acestuia informație în plus.

Ce înseamnă formatarea textelor pentru SEO?

  • folosirea textelor H1, H2, H3…
  • structurarea pe blocuri și paragrafe scurte
  • adăugarea cuprinsului la începutul articolului
  • folosirea unui singur font, maxim 2: Titlu + textul obișnuit

Din punct de vedere SEO, fiecare pagină trebuie să conțină un singur titlu H1 care de regulă este titlul paginii / articolului unde se găsește cuvântul cheie.

Folosirea titlurilor și subtitluri de nivel inferior: H2 – H6.

De regulă se operează mai mult la nivelul H2 – H3. 

Atunci când scrii un articol, trebuie să-l concepi din acest punct de vedere. De asemenea cuvântul cheie trebuie să se găsească măcar o dată în aceste titluri.

Cu alte cuvinte, cuvântul cheie trebuie să fie în titlul H1, H2, H3 de cel puțin o dată. 

Formatarea textelor se face în felul următor:

Titlu H1
Subtititul nivel 1 – H2
Subtititul nivel 1.1 – H3
Subtititul nivel 1.2 – H3
Subtititul nivel 1.3 – H3
Subtititul nivel 1.3.1 – H4
Subtititul nivel 1.3.2 – H4
Subtititul nivel 1.4 – H3

Desigur că nu nu ești obligat să folosești această structură în mod obligatoriu. Pentru optimizarea SEO este suficient să ai H1, H2 și după caz H3.

Important este să folosești aceste elemente în formă logică. Astfel va ceea ce scrii va fi ușor de citit atât de google cât și de utilizatori.

7. Optimizarea imaginilor pentru site

Optimizarea de bază SEO necesită să ai o imagine pentru articol care apare imediat după titlu + cel puțin o imagine în interiorul fiecărui articol.

Desigur, limitarea doar la aceste elemente nu are nici un sens. Motoarele de căutare atrag atenția la timpul petrecut pe site al fiecărui vizitator.

În acest scop ai nevoie să adaugi și alt tip de conținut de orice format. Poți folosi versiunea audio al articolului scris, sau adăuga câteva înregistrări suplimentare.

De asemenea dacă ai un canal de youtube ai putea să adaugi careva materiale video relevant cu ceea ce scrii.

Acest lucru va face ca utilizatorul să petreacă mai mult timp pe site, ceea ce va avea un impact pozitiv asupra SEO.

La fel, avem nevoie ca cuvantul cheie să se găsească în numele imaginii. De regulă, în wordpress sau alte instrumente este opțiunea să scrii text alternativ pentru fiecare imagine.

Astfel pentru fiecare imagine inserată vei putea să-i scrii textul alternativ.

Folosește imagini optimizate în format înțeles de browsere. De regulă jpeg este varianta optimală. Înainte de a încărca aceste imagini pe site, asigură-te că au marimea cât mai mică. Pentru aceasta poți folosi un serviciu extern pentru optimizarea imaginilor. Eu folosesc kraken.io.

Link-uri interne și externe 

Probabil cel mai important factor care contează la moment atunci când vorbim de optimizare SEO sunt linkurile de pe site.

Ai nevoie să adaugi linkuri interne către alte pagini sau articole relevante pentru cititor. Acest lucru se face simplu, prin inserarea de adrese url direct în blocul de text al articolului.

Dacă cele scrise de până acum au fost destul de simplu de făcut, atunci obținerea de linkuri către articolul tău poate fi destul de dificil.

Adevărul este că fără link-uri externe aproape că nu ai șansă să crești pe google. Acesta este un adevăr. 

Dacă competitorii au un număr mare de backlink-uri atunci vei fi obligat și tu să faci acest lucru. Poți colabora cu alți bloggeri din nișa ta care sunt dispuși să-ți ofere un link către site. 

De asemenea poți scrie pentru careva site-uri mari cunoscute, cu condiția că vor pune link cu trimitere către site-ul tău.

Aceasta trebuie să fie o strategie de promovare SEO pentru termen lung. 

Totuși nu are sens să obții linkuri de la site-uri nerelevante cu nișa ta. Acest lucru te poate afecta negativ. Chiar dacă acei oameni vor da click și vor veni la tine pe site, din motiv că conținutul nu este pe interesul lor, aceștia vor părăsi rapid site-ul. În acest caz vei fi afectat negativ.

Optimizare site wordpress cu Yoast și Rank Math

Partea bună este că toate aceste lucruri despre care am scris mai sus pot fi într-o oarecare măsură automatizate. Există anumite instrumente care te ajută să structurezi un articol astfel ca acesta să poată fi numit optimizat. Cel puțin din punct de vedere tehnic.

Pentru wordpress există unele pluginuri care te ajută să faci aceste optimizări.

Unul din ele este yoast. Probabil veteran și numărul unu în acest domeniu. Dar el nu este singurul. Detalii despre yoast aici

Partea bună este că yoast SEO este un instrument testat de-a lungul anilor. Partea mai puțin plăcută pentru unii poate fi că vei fi nevoie să plătești. Versiunea gratuită oferă puține opțiuni în comparatie cu versiunea pro.

Personal, nu-mi place și am ales să folosesc altul care mi se pare mai prietenos de folosit.

Este vorba despre Rank Math pe care l-am descoperit recent și care mă ajută enorm pe partea de optimizare a întregului site pentru SEO. Partea bună este că acest instrument încă este gratuit. Presupun că la un moment dat, va fi și el contra cost. Este la etapa de început și puțini cunosc de el. 

Acest instrument îți oferă toate instrumentele necesare pentru optimizarea site-ului pe wordpress. Mai multe despre rank Math aici.

Există și multe alte instrumente gratuite sau contra cost care te ajută la optimizarea site-ului. Dacă folosești wordpress la sigur vei găsi și alte instrumente SEO concepute pentru acest scop.

Optimizarea vitezei site-ului

Am vorbit despre optimizare site la nivel de pagină / articol. Chiar dacă acestea vor fi implementate la perfecție există și alți parametri care contează.

Un criteriu important care afectează poziția SEO este viteza de încărcare a site-ului. Acesta trebuie să fie cât mai mică. Personal folosesc 3 instrumente care mă ajută în acest scop: Page Speed de la google, GTMetrix și Pingdom.

Acestea permit să vezi timpul de încărcare al site-ului de pe diferite dispozitive precum și care elemente reduc viteza site-ului. Este un lucru pentru oameni tehnici, dar cel puțin poți face o analiză să vezi dacă timpul de încărcare este în regulă.

Concluzii

După cum ai văzut, optimizarea SEO nu este nimic complicat. Sunt un set de reguli de care trebuie să ții cont atunci când scrii și publici conținut pe site.

Nu ești obligat să faci acest lucru. Există multe site-uri care se poziționează bine chiar dacă nu prea țin cont de SEO. 

Totuși, dacă te preocupă să ai trafic pe site și articolele tale să fie citite, atunci ține cont de aceste reguli.

De fapt, sunt atât de simple, dacă nu chiar banale ca să nu ții cont de ele. Dacă ai un blog pentru afacerea ta, atunci traficul este elementul cheie.

Ai trafic, generezi lead-uri, faci vânzări.

SEO este instrumentul care dă șansă oricui să crească online. Dacă nu ai bani de PPC, atunci ai posibilitatea să scrii conținut care te va răsplăti peste ceva timp.

Acestea au fost elementele cheie legate de optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare. Dacă au apărut careva nelămuriri legate de SEO lasă-mi un comentariu mai jos. Voi răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Vrei să-ți lansezi un magazin online în 30 zile?

Te pot ajuta să-și faci site-ul, să încarci produsele și să lansezi prima ta campanie de promovare. Obții ghidarea mea și îți ofer suport până ajungi la primele vânzări.

1/ Vom crea împreună magazinul
2/ Conectăm sistemul de plăți, facturare, e.t.c.
3/ Te învăț cum să-l administrezi și să economisești