Landing page : Ce este și ce trebuie să conțină un landing page

Nu e deloc ușoară tema creării unui landing page, dar e actuală și interesantă. Dacă știi cum să faci și cum să folosești corect un landing page, nu vei duce lipsă de clienți niciodată.

0 Comments

Există afaceri online care nici măcar nu știu ce este un landing page. Acest ghid te va ajuta să creezi un landing page cu conversie de 3-10 ori mai mare decât un site obișnuit. Orice afacere online sănătoasă trebuie să profite de puterea unui landing page.

Acest ghid este pentru tine dacă:

  • Vrei să înveți să concepi singur un landing page
  • Vrei să mărești rata de conversie a site-ului
  • Site-ul atual nu aduce rezultate

Am decis să scriu acest articol și să dau din secretele mele legate de acest subiect deoarece pot spune că sunt îndrăgostit de acest subiect. Sincer să fiu, am dedicat zeci de ore la tema landing page.

Primul landing page creat a fost unul groaznic aș spune eu la capitolul design dar mai ales ce ține de texte.

Am creat primul meu landing pentru a vinde o chinezarie de pe aliexpress: un fel de gps tracker pentru chei sau portmoneu… ))) Era prin 2015 și habar nu aveam de cum se mănâncă acest domeniu. 

Landing page exemplu

După câteva zile de cercetare, am decis să-mi fac propriul landing page folosind Adobe Muse. Ba chiar mai mult, eram la un pas să cumpăr un curs online care te învăța cum să faci un landing page în Adobe Muse. M-am oprit, deoarece am găsit un curs de pe torent rusesc  care m-a ajutat să trec la treabă.

M-am chinuit mult și până la urmă nu am mai putut să lansez acest landing în viața reală.

Dacă vrei să înveți din experiența mea, îți recomand să studiezi bine acest articol. Vei găsi ceea ce nu știam eu atunci dar nici nu prea vei găsi pe net așa informații.

Ce înveți din acest articol:

– Ce este și ce trebuie sa contina un landing page ?
– Care sunt obiectivele unui landing page ?
– Cum să concepi singur un landing page de la zero având o rată de conversie înaltă.
– Trucurile esențiale pentru a crea un landing page ce convertește.
– Care sunt cei mai populari constructori pentru creare landing page gratuit.
– Exemple de landing page.

Nu e deloc ușoară tema creării unui landing page, dar e actuală și interesantă. Știind cum să faci astfel de pagini, veți putea obține mai multe rezultate din online. 

La general vorbind acest instrument eficient este neglijat de cei ce dețin afaceri online.

Indiferent dacă vrei să-ți faci un landing pagepentru brand sau afacere online personală, există mai multe metode prin care poți face bani din asta, de exemplu: lucrând ca freelancer sau vânzarea produselor / serviciilor. 

Dacă te decizi să te dezvolți serios în această direcție, poți începe un business, pur și simplu vânzând produse sau servicii prin intermediul unui landing page. Despre aceasta voi scrie un alt articol unde voi prezenta pas cu pas cum să vinzi cu un landing page.

1. Landing page ce este  și ce trebuie sa conțină ?

Sunt scrise o mulțime de articole pe tema cum să-ți faci un landing page. Într-un singur articol este greu să redai toate sfaturile și experiența, dar totuși voi încerca să expun în acest ghid într-o formă compactă lucrurile cele mai importante despre o pagină de aterizare.

Un landing page este un site cu o singură pagină sau pur și simplu o pagină web, având scopul de a trezi dorința utilizatorilor de a face o singură acțiune.

Iată unele obiective pentru un landing page:

  • să cumpere, 
  • să se aboneze, 
  • să telefoneze, 
  • să lase o comandă. 

Landing Page este tradus din engleză ca “țintă” sau “pagină de aterizare”. 

Beneficii oferite de un landing page:

Un landing page motivează mai bine vizitatorii să facă acțiunea de care au nevoie; se construiesc rapid și deseori costă mai ieftin decât un site obișnuit. La fel îl puteți face de unul singur, este ușor de corectat – poți îmbunătăți, actualiza informația în scopul obținerii unei conversii cât mai înalte.

Landing page-urile se fac pentru a atinge următoarele obiective:

  • A vinde produsul: pentru aceasta se folosesc îndemn la acțiune concretă precum: „Cumpără”, „Efectuează comandă”, „Sună”.
  • A colecta lead-uri: vizitatorilor li se propune: „Abonează-te”, ”Află mai multe”.
  • Popularizarea unui produs / soft –  vânzarea acestuia.
  • A face teste rapide și validarea unei idei de afaceri online

2. Rolul și obiectivele unui landing page în pâlnia de vânzări

Pâlnia de vânzări – procesul de vânzare al produsului / serviciului prin mai multe etape. La fiecare etapă al acestui proces, se elimină o parte din potențialii clienți ai și se lucrează doar cu cei ce prezintă o posibilitate mai mare de cumpărare. Pe site este un articol aparte despre pâlnia de vânzări.

Procesul de vânzare prin intermediul unui Landing Page, arată astfel:

  • Admitem că au văzut reclama 100 de oameni (link-ul către pagină)
  • Au făcut click pe link 40 de utilizatori;
  • Au plasat precomandă 10 persoane;
  • Au cumpărat produsul 2 persoane.
  • Dintr-o sută, s-au efectuat doar 2 vânzări. Rata de conversie este de doar – 2%. Nu este perfect, dar nici rău de tot.

Pâlnia de vânzări arată ca o piramidă inversată: având bază și vârf. Partea de sus a pâlniei este etapa în care introducem noi potențiali cumpărători în procesul de vânzare. La ieșirea din pâlnie vom avea doar persoanele care au realizat acțiunea vizată, de obicei cumpărarea unui produs sau serviciu.

Sales funnel: Crearea unei palnii de vanzare

De ce avem nevoie să determinăm CTR-ul ?

CTR – raportul dintre numărul de click-uri și numărul de afișări, se calculează în procente. 

Este foarte important să analizăm fiecare parte din acest funnel pentru a înțelege la ce etapă se pierd clienții și ce nu facem corect. 

La ce trebuie să atragem atenția când analizăm eficiența unui Landing Page:

  • design-ul
  • partea de text.
  • viteza site-ului
  • structura logică

De asemenea trebuie să atragem atenția și la partea de procesare a cererilor și vânzărilor. Aici evaluăm munca operatorilor și managerilor de vânzări.

Atunci când se analizează un landing page, se ia în considerație încă un element – CPC.

CPC – rata medie de câștiguri de la 1000 de vizite pe Landing Page. Cu cât este mai mare rentabilitatea, cu atât mai mare este și eficiența companiei dvs.

3. În ce cazuri este bine de folosit un Landing Page?

Vom analiza o serie de scenarii, când vă puteți ciocni de necesitatea de creare a unui Landing Page.

Conversia joasă (de vânzare) a site-ului principal al companiei.

Dacă ați depistat că site-ul arată un indicator scăzut al conversiei – adică cumpărătorii pleacă fără a cumpăra ceva și nu există bani de investit pentru un nou site. Pentru aceasta trebuie să cunoaștem rata de conversie a site-ului.

  Conversia (CTR)– reprezintă raportul numărului de vizitatori ai site-ului, care efectuează o acțiune (au trecut pe link-ul cu publicitate, s-au abonat la noutăți, s-au înregistrat, au cumpărat) la numărul total de vizitatori, în %. 

Exemplu: 

  • Timp de 24 ore, au accesat site-ul 300 persoane. 
  • S-au abonat la newsletter – 12 persoane. 
  • Conversia va fi: 12 / 300 * 100% = 4%. 
  • Conversia medie a site-urilor în medie – 0,5%. 
  • Conversia Landing Page 1-10%, depinde de nișă

Aceste cifre vorbesc despre motivul pentru care antreprenorilor le place atât de mult să-și vândă bunurile și serviciile prin intermediul Landing Page.

Lansarea unui nou produs 

Reprezintă cazul când lansați un nou produs și vreți să-l prezentați potențialilor clienți în cea mai bună formă. Se folosește în special când sursa de trafic va fi reclama plătită PPC care dau de regulă rezultate mult mai bune.

Rezolvarea unor sarcini concrete

Momentul când trebuie să rezolvați o sarcină concretă de marketing și site-ul principal al companiei nu este potrivit pentru acest lucru. 

Crearea unui landing page, în cele mai multe cazuri vă va ajuta să creșteți vânzările. Prezența paginii, în sine, nu va atrage o mulțime de clienți. De fapt, un Landing Page este doar un instrument. Chiar și cea mai performantă bormașină, nu va face gaură în perete până nu o veți lua în mână. Așa și în acest caz. Pentru ca pagina să lucreze, trebuie să o „lansați”.

Pentru promovarea unui landing page, trebuie de parcurs următorii pași:

– Plasați anunțuri și link-uri pe site-ul existent (dacă există).
– Trimiteți un e-mail newsletter utilizatorilor din baza de date formată din timp. În scrisoare indicați succint specificațiile produsului și adăugați link-ul către Landing Page.
– Promovați produsele pe grupuri, forumuri, pe site-urile partenere, pe portalurile de anunțuri. Peste tot adăugați link-ul către pagină. Este o părere greșită că un landing page poate fi singurul loc de comunicare a afacerii cu publicul. În cazul în care compania nu are un blog, nu-și dezvoltă activitatea sa pe rețelele de socializare, nu folosește email marketing, atunci un Landing Page nu va fi eficient.

Un exemplu: 

Un tânăr a fost interesat de propunerea companiei „Qwerty”. El niciodată nu a mai auzit despre această companie, și a început să caute dovezi despre existența ei. A accesat site-ul și blog-ul companiei, s-a alăturat grupului din rețelele de socializare. Astfel s-a convins – compania lucrează și este reală. Pe blogul acestea se actualizează conținutul, pe rețelele de socializare administratorii repede reacționează la întrebările utilizatorilor. Datorită acestor lucruri, tânărul s-a întors pe landing page și a făcut comanda. 

Iar acum puneți-vă întrebarea: ce ar fi făcut el, dacă nu ar fi găsit informație despre „Qwerty” pe internet? Dacă toată existența companiei s-ar fi început și terminat pe un singur landing page Ar fi comandat el produsele lor? 

Concluzia acestui exemplu este: folosiți instrumentele ajutătoare de marketing digital, pentru a îmbunătăți efectul vânzării prin intermediul landing page.

4. Elementele unui landing page care generează clienți.

Exemple de landing page

Un site de tip Landing Page sau o ofertă prezentată pe o pagină de vânzare poate provoca o simpatie sinceră către produsele sau serviciile oferite.

În cazul în care utilizatorului nu îi este propus să facă o acțiune, el așa și nu va ajunge să facă o achiziție sau altă acțiune vizată. Inițiativa trebuie să vină de la vânzător, dar nu de la cumpărător, nu este corect să crezi că: „cine are nevoie, acela va suna”. 

Forma de contact pe un landing page.

Pentru ca forma de plasare a comenzii să atragă atenția utilizatorului și să-i provoace dorința de a introduce datele sale personale, străduiți-vă să respectați următoarele principii:

Formele comenzii trebuie să fie de câteva tipuri:

Dacă Landing Page este compus din mai multe ecrane / blocuri, e de dorit, ca pe el să fie câteva forme de comandă (comenzi), sau butoane cu chemarea la acțiune. 

Așa cum decizia de cumpărare a utilizatorului poate apărea în oricare parte a paginii dvs. el nu trebuie sa piardă timpul pentru căutarea formularelor, cu ajutorul cărora va putea face comanda. Cel mai bine e ca formularele / formele de contact să fie mereu în fața ochilor celui ce navighează pe site.

CTA – Call to Action cat mai clar

Dacă vă doriți ca utilizatorul să efectueze preînscrie la o consultație, așa și scrieți „Comandă o consultație”. Dacă aveți nevoie, ca el să cumpere produsul direct de pe Landing Page, folosiți așa tip: „Cumpărați chiar acum” ș.a.m.d. Apelul la acțiune, trebuie să fie clar și pe înțeles, pentru ca potențialii dvs. clienți să înțeleagă, ce vă doriți de la ei, la fel să combinați corect și logic cu textul de pe buton.

Cum să ajungeți la un bun CTA?

Pentru ca îndemnul la acțiune, să creeze dorința de a completa formularul, adăuga la acesta beneficiile, pe care clientul le va obține după ce va plasa comanda. 

De exemplu,  „Comandați broșura, și veți primi o reducere de 5%”, „Lasă o cerere și veți primi o schiță gratuită” sau „Înscrieți-vă la webinar și veți afla cum să îți crești afacerea” etc.

Descrierea detaliată și clară la ceea ce va primi clientul.

Dacă veți descrie în detaliu, ce-l va aștepta pe client după ce va completa formularul, atunci el va avea mai puține întrebări și dubii, iar probabilitatea va fi mai mare că va decide să vă lase datele sale de contact. 

Landing page ce este

Timpul de apel al managerilor de vânzări

Este de dorit, ca forma comenzii să conțină și informații despre timpul când va suna managerul de vânzări. În primul rând, este comod pentru utilizatori (ei vor ști când să aștepte apelul), iar în al 2-lea rând, acest lucru crește foarte bine conversia (îndeosebi, dacă este indicat un interval scurt de timp, de exemplu, 5 minute).

  • Neîncrederea către vânzător, frică că serviciul/produsul se va dovedi a fi necalitativ
  1. Frica că datele personale vor fi transmise unor terțe părți;
  2. Frica că compania vă va transmite mult spam;
  3. Frica că după completarea formularului, veți fi obligați să cumpărați produsul;
  4. Frica de a achita fără a primi produsul.
  • Impresia vizuală

Pentru a atrage atenția utilizatorului asupra formularului comenzii, utilizați o săgeată care indică spre ea, un gest, o privire.

  • Un număr mic de câmpuri în formular

La această temă, s-au efectuat destul de multe cercetări, și toate ajung la ideea că cu cât mai multe câmpuri în formularul comenzii, cu atât e mai mică e conversia. Încercați să nu chinuiți utilizatorii dvs. cu formulare prea lungi și prea complicate. Adăugați în ele doar acele câmpuri, care într-adevăr sunt necesare (de exemplu, numele și nr. de telefon, sau în genere doar nr. de telefon), iar cealaltă informație o va afla managerul în timpul discuției.

  • Completarea automată a câmpurilor

Pentru a economisi timpul utilizatorilor dvs., și să câștigați un pic mai mult din loialitatea lor, folosiți funcția de completare automată a câmpurilor. Mulți vizitatori al Landing Page vă vor mulțumi pentru acest lucru.

  • Indicii incluse în câmpurile formularului

Pentru ca utilizatorul să-și introducă datele sale personale în formatul de care dvs. aveți nevoie, atunci includeți în câmpuri niște indicii despre cum exact să arate acel câmp completat. Asigurați-vă că indiciul dispare, odată ce utilizatorul face click pe câmp cu mouse-ul. În caz contrar, acest lucru îi va crea un disconfort.

  • Validarea campurilor

Validarea campurilor este necesară din 2 motive. În primul rând, ea permite utilizatorilor să evite greșelile în datele pe care le introduc. Iar în al 2-lea rând, filtrează spam-ul și cererile false.

  • Trebuie oare de plasat formularul de comandă pe ecranul principal?

Acum, practic pe toate Landing Page, formularele de comandă sunt puse pe ecranul principal. De multe ori, acest lucru este făcut automat, pentru că „așa fac toți”. Dar oare trebuie acel formular să fie acolo? În această privință sunt 2 păreri. 

Eu consider că ambele își au rostul, de aceea încercați ambele variante și cu ajutorul A/B testului, alegeți acea variantă care funcționează pentru Landing Page. Sau în genere refuzați formularele și adăugați pe ecranul principal 2 butoane: una pentru audiența „fierbinte”, care e gata să treacă la acțiune, iar a doua pentru audiența „rece”, care dorește mai întâi să vă studieze Landing Page-ul.

Unii consideră că formularul își are locul acolo doar în 2 cazuri:
dacă Landing Page-ul este orientat spre audiența „fierbinte” și dacă este compus doar dintr-o pagină. În celelalte cazuri, să plasați formularul pe ecranul principal, nu este necesar.

Altcineva consideră, că acest lucru trebuie făcut în orice caz, așa cum deseori utilizatorii mai întâi studiază Landing Page-ul, apoi se îndreaptă către studierea Landing Page-ul al concurenților (sau pur și simplu meditează ceva vreme), apoi se întorc la tine pe site, folosind formularul de pe ecranul principal. 

În așa mod, dvs. le simplificați sarcina – ei nu vor trebui să deruleze și să caute informația necesară pe pagină.

Butoanele mari și aprinse

Experții în experiența utilizatorilor UX spun, că butonul către apelul la acțiune, trebuie să fie mare și aprins, pentru a fi vizibil chiar și de la distanță de 2 metri. Cu toate astea, el trebuie să arate anume ca un buton: să aibă marginile rotunjite, umbră, un volum lejer, pentru ca utilizatorul să aibă dorința de a da click pe el. De fapt, pentru acest lucru și este utilizată animația (la îndreptarea mouse-ului, butonul își schimbă culoarea sau devine un pic mai mare), iar uneori este utilizat și sunetul.

  • Comanda un apel gratuit

Este de dorit, ca pe landing page (nu contează care e tematica lui) să fie inclus opțiunea comanda un apel gratuit. Mulți utilizatori, deja s-au obișnuit cu această funcție. Le este mai simplu să introducă nr. de telefon și timpul convenabil pentru apel, decât să completeze individual careva formulare și să-și aștepte rândul, până când operatorul îi va face legătură cu expertul. 

De regulă, butonul Comanda un apel este localizat în antetul (la începutul) Landing Page-ului, cu toate că aceasta nu este unica variantă posibilă.

  • Când butonul comanda un apel deranjează / incomodează

Dacă decideți să utilizați un widget pentru prelucrarea comenzilor, căutați în browser-ul web, dacă nu deranjează utilizatorii, dacă butonul de apel înapoi se comporta agresiv (clipește, sare, încurcă la citirea conținutului …) și nu poate fi oprită în niciun fel.

  • Invitație la comunicarea online

Fereastra pop-up care apare cu mesajul unui consultant online, ajută la contactul cu oamenii, care au dubii dacă merită să facă cumpărătura. Posibil, nu le convine prețul sau nu au găsit pe landing lage informații despre livrare, dar nu vor să sune în acest moment pentru a afla mai multe detalii. Astfel, este foarte simplu să scrie întrebarea în chat-ul online, mai ales dacă operatorul este online și pregătit să vă ajute. 

Așadar, haideți să analizăm câteva variante, cum puteți atrage acești oameni la discuție

  1. Propuneți ajutorul/consultație gratuită;
  2. Faceți reducere/cadou/oferte speciale;
  3. Lăsați-vă datele de contact, pentru a vă putea telefona în timpul orelor de lucru.
  • Ce reguli trebuiesc respectate, pentru ca chat-ul online să fie efectiv? 

Se respectă principiile descrise mai sus la comunicarea online cu vizitatorii Landing Page-ului + unele elemente specifice.

  • Date personale reale. Consultantul dvs. online trebuie să indice corect numele, funcția, fotografia. Acest lucru crește semnificativ încrederea utilizatorului.
  • Răspunsul rapid la mesaje. Dacă consultantul nu răspunde la mesajele utilizatorului timp de 10-15 minute, este mare probabilitatea că el nu va aștepta răspunsul, pur și simplu va pleca de pe Landing Page.
  • Consultația competentă. Consultantul dvs. trebuie să fie bine familiarizat cu produsul și să cunoască răspunsurile la cele mai întâlnite întrebări ale utilizatorilor.
  • Limbaj adaptat la client. Uneori, consultantului online îi sunt adresate întrebări neobișnuite. El trebuie să poată da un răspuns inteligent la aceste întrebări, astfel încât prin farmecul lui să atragă simpatia utilizatorului și să-l facă să cumpere.
  • Timpul de răspuns. Dacă dvs. indicați că consultantul online răspunde foarte repede (imediat, timp de 30 secunde, etc.) cel mai probabil, acest lucru va influența pozitiv conversia.
  • Sunetul de notificare. Când apare fereastra cu mesajul consultantului, se aude un sunet specific (fiecare îl are pe al său). Acest sunet e mai bine de a nu fi stins(închis), deoarece el foarte bine atrage atenția utilizatorilor.
  • Propunerile tentante. Cu cât prima propunere va fi mai interesantă și mai neobișnuită, cu atât probabilitatea va fi mai mare că utilizatorul va interacționa cu dvs. De exemplu, expresiile: „Bună ziua, vă pot ajuta cu ceva?” sau „Dacă vor apărea întrebări, scrieți-mi” se întâlnesc la tot pasul. Încerca să inventați ceva mai atrăgător și veți vedea cum se va schimba conversia. De exemplu, dați o întrebare intrigantă care ar trezi interesul vizitatorului să înceapă o discuție.

Reduceri / coduri promoționale

Ți se întâmplă ca pe Landing Page aveți mult trafic, dar dintr-o anumită cauză conversia este foarte mică?
Posibil, că aceste nu este destul de convingător, și utilizatorii nu se decid să treacă la săvârșirea acțiunii țintă. Una din metodele pentru a-i împinge către aceasta, reprezintă oferta de reducere sau un coduri pentru reducere.

 Să faceți acest lucru este posibil prin diferite metode:
a) Fereastra pop-up

  • Apare în timpul studierii Landing Page;
  • Apare atunci când utilizatorul a decis să plece de pe site. Atrageți atenția, în diferite servere această funcție nu lucrează în totalitate corect. Utilizatorul citește liniștit pagina de aterizare, nici nu se gândește să-l închidă, și îi apare un mesaj: „Nu plecați!”. Iată video care confirmă cuvintele mele…

Aceste lucruri poti fi inutile de multe ori și trebuie de analizat bine înainte de a fi folosite pe o pagină de vânzare.

 b) Elemente statice ale unui Landing Page

  • Formularul pentru comandă;
  • O fereastră mică în colțul ecranului;
  • Poza consultantului în colțul ecranului.

Reducerea limitată

Atunci când abia apăruse conceptul de Landing Page, această tehnică era foarte eficientă și crește semnificativ conversia. Acum deja s-a depreciat. Utilizatorul când vede cronometrul cu numărătoarea inversă, deja nu mai simte nici un fel de emoții. El știe, că chiar dacă va intra pe Landing Page ziua următoare, sau pentru o săptămână, cronometrul va continua numărătoarea și el în orice caz va primi reducerea.

  • Invitație la comunicare online

Inventați un motiv, chiar și inexistent, pentru care faceți o reducere. Important ca utilizatorul să creadă că cronometrul nu va lucra pe această pagină veșnic. De exemplu, povestiți că dvs. ați pus la reducere produsele din sezonul trecut sau efectuați o reducere scurtă în cinstea jubileului sau găsește motive de sezon.

  1. Nu propuneți prea mari reduceri. Acest fapt conduce la ideea că produsul este necalitativ sau doresc să vă mintă.
  2. Nu-i oferiți utilizatorului prea mult timp la gândire. Dacă doriți, ca el să facă cumpărătura aici și acum, instalați o așa cifră pe cronometru, ca el să înceapă să simtă o mică panică și un disconfort.
  • Primirea unui cadou, după ce efectuează o comandă

Dacă aveți posibilitatea să-i faceți clientului un cadou, folosiți-vă de această oportunitate. Atunci când utilizatorul va avea de ales: să cumpere produsul sau să cumpere produsul și să primească un cadou gratis, el cu o mare probabilitate va alege a doua variantă. Nu va conta deloc cât va fi de valoros. E mai importantă ideea că cineva dorește să-i cadoneze ceva. E plăcut când vi se acordă atenție și grijă.

  • Livrarea gratuită. Câte produse sunt în stoc.

Livrarea gratuită este încă un avantaj care-l va determina pe client să facă alegerea în favoarea companiei dvs. Dacă oferiți acest serviciu, atunci spuneți-le utilizatorilor despre acest lucru chiar pe ecranul principal. Acesta este un mare avantaj, și cel mai probabil, concurenții dvs. nu se pot lăuda cu acest lucru. 

Pentru a împinge un utilizator nehotărât să efectueze o cumpărătura, trebuie să indicați pe Landing Page despre câte produse sunt în stoc la moment. Aceasta îl va grăbi să ia o decizie.

  • Recepționarea / primirea cererilor non-stop

Pentru a nu pierde utilizatorii, care accesează un Landing Page în afara orelor de lucru (noaptea, în week-end, de sărbători), indicați într-un loc vizibil că dvs. recepționați cererile non-stop. Acest lucru va risipi îndoielile referitor la faptul dacă se merită să facă comanda chiar în acel moment sau nu.

  • Tocmai ce a fost efectuată o comandă

Nu știu cât de bine lucrează această tehnică (nu am folosit-o niciodată), dar am întâlnit-o pe multe Landing Page-uri. În timp ce utilizatorul studiază pagina, în colțul ecranului periodic apare o notificare, cum că tocmai ce cineva a efectuat o comandă. De cele mai multe ori, aceste comenzi nu sunt reale. Sunt necesare doar pentru ca utilizatorul să creadă că produsul dvs. este căutat și să se grăbească să facă comanda. Utilizatorul despre acest lucru nu știe.

  • Numărul de persoane care au făcut comanda

Aceasta este o dovadă, conform căreia utilizatorului i se prezintă câte persoane până în acest moment se află pe pagină și câte comenzi au fost efectuate în acea zi. De regulă, cifrele sunt inventate și deseori nu se schimbă. Dacă utilizatorul accesează acel Landing Page pentru prima dată, el nu este informat despre acest lucru.

  • De ce nu se merită de amânat cumpărătura

Dacă decizia de cumpărare a produsului sau serviciului dvs. necesită timp și chiar după enumerarea beneficiilor, utilizatorul nu se poate decide dacă să facă comanda, în acest caz scrieți pentru el o adresare personală. Explicați de ce nu trebuie să amâne decizia de cumpărare, creați emoții.

  • Obținerea contactelor

Nu reușiți din prima să transformați utilizatorii în clienți? Atunci faceți în așa fel, încât el să vă ofere datele sale de contact. De exemplu, propuneți să vă lase e-mailul personal, pentru a primi prezentarea, un e-book sau un portofoliu, iar mai apoi folosiți email marketingul sau cu comunicarea prin telefon pentru a genera vânzarea.

5. Cât costă crearea unui Landing Page și de ce depinde prețul acestuia?

Prețul creării unui landing page depinde de faptul dacă apelați la ajutorul unui specialist sau îl faceți singur.

Prima variantă – costă scump. Freelancerii iau 100-500 EURO pentru lucru, studiourile de design de la 500 EURO, agențiile – depășesc de obicei 1000 sau chiar 2000 EURO. Sunt doar prețuri orientative.

Dacă te decizi singur să faci un landing page și vei cere ajutorul unui programator sau copywriter, mai ales dacă veți folosi un șablon gratuit sau contra cost , atunci prețul unui landing page va constitui de la 20 până la 200 EURO și mai mult. 

Pentru o mai bună înțelegere a prețurilor mai multor tipuri de Landing Page, citiți articolul despre cum să-ți creezi propriul site de prezentare gratuit.

Dacă decizi să faci comandă de unlanding page, ți se va cere să completezi un formular: vei răspunde la întrebările legate de ce dorești să vezi pe site și alte întrebări pentru o mai bună înțelegerea a nevoii clientului. 

Conform răspunsurilor tale, se va decide prețul. Cu cât mai multe chestii vei dori să vezi pe pagina , cu atât mai mare va fi și prețul lui.

Prețul unui Landing Page depinde de:

  • Structura neobișnuită și design-ul unic
  • Setarea reclamei PPCP și optimizarea acesteia
  • Textul făcut de un copywriter bun – 50 – 100 EURO, de un scriitor excelent în vânzări – de la 500 – 1.000 EURO;
  • Poze și pictograme unice – minim 100 – 200 EURO.
  • Pe lângă astea, prețul Landing Page este influențat și de analiza publicului țintă, selecția de fraze cheie, testarea structurii paginii, monitorizarea permanentă, etc.

Studiu de caz pentru o închipuire generală:
Ce e mai bine să creezi singur un landing page sau să apelezi la o agenție?

Echipa necesară pentru a crea o pagină de destinație de la zero este compusă din:

  • Marketer, care elaborează strategia, formulează ofertele, testează rezultatele, crează titlurile.
  • Web-designer. Bazându-se pe prototip, face macheta viitorului site. Realizează efectele speciale. Este realizator de Front-end : programare și maketare. Testează afișarea Landing Page-ului pe diferite dispozitive. Configurează butonul de feedback, butonul de comandă apel, etc.
  • PPC și SEO expert. Analizează nucleul semantic. Alege cuvintele cheie. Configurează publicitatea PPC dacă este nevoie.
  • Manager, care are rolul de a supraveghea munca. Calculează amortizarea proiectului. Ia deciziile cheie.

Serviciile acestor specialiști pot costa începând cu 1500 EURO, dar depinde de piața unde te adresezi. Este prețul pentru un landing page care va fi eficient asupra căruia va lucra o echipă de profesioniști. 

Dacă veți planifica corect fiecare etapă de lucru și veți găsi din timp specialiști calificați, atunci timpul de execuție al unui landing page poate dura de la 2-3 săptămâni.

Acum nu știu dacă este o sumă mare sau nu este foarte individual. Dacă acest landing page te ajută să faci bani mai mulți decât investești, concluzia este clară că se merită.

De cele mai multe ori, mulți nu au bani pentru a apela la o agenție pentru a crea un landing page. Eu tot nu aveam bani să-mi fac un site când încercam să vând niște produse online.

Voi prezenta și câteva idei despre cum să-ți faci un landing page singur, fără să apelezi la o agenție sau freelancer.

6. Creare landing page de unul singur.

Varianta „independentă” de creare a unei pagini de aterizarea poate fi o idee inspirată din mai multe motive dintre care:

  • nu ai nevoie de bani mulți să testezi
  • ai control total, ești flexibil să faci modificări atunci cînd vrei
  • pe termen lung poți avea câștiguri fără să apelezi la servicii externe ce implică timp și bani
  • cunoști cel mai bine produsele / servicile, deci poți scoate în evidență beneficiile care contează

Dacă ești un om „simplu” cum eram și eu – sarcinile de programare, de design și de machetare nu le vei putea face din start la sigur. Îți rămâne doar să descărcați un template de landing page deja făcut și să folosești un constructor de landing page contra cost sau chiar gratuit. 

Munca de copywriter, manager, marketer și partea de reclame va trebui să o faceți de unul singur. Dacă ai timp și vrei să crești ca marketer atunci sunt doar pentru.

Câteva idei practice pentru a creare un landing page:

– Formulează ideea de bază.
– Nu uita de singurul scop / acțiune.
– Formulează un Call to Action clar Include prețul / condițiile nu chinui vizitatorii
– Divizează idea principală în blocuri separate.
– Descrie clar beneficiile oferite.
– Accentuează problema clientului și soluția oferită.
– Folosește poze reprezentative reale ale produsului.
– Creează un video cu produsul sau serviciul promovat.
– Folosește testimoniale reale.
– Oferă garanții.
– Vezi ce fac alții.

7. Platforme populare pentru creare de landing page-uri

Popularitatea site-urilor de tip landing page a impulsionat apariția unui număr mare de constructori care permit să faci asta rapid fără cunoștințe tehnice. 

Constructorul 1 – Unbounce Landing Page Builder

Unbounce este nume bine cunoscut în lumea marketingului digital. Generatorul de pagini de destinație este extrem de ușor de utilizat și este compatibil cu WordPress, ceea ce îl face destul de popular. 

Iată câteva beneficii ale acestei platforme pentru creare landing page-uri:

  • Formulare tip pop-up și alte CTA-uri implicite
  • Un editor flexibil
  • Vitezele de încărcare este rapidă
  • Mai mult de 125 de șabloane create cu ajutorul celor mai bune practici de conversie
  • A / B teste
  • Poate fi integrat în WordPress

Constructorul 2 – GetResponse Landing Pages

GetResponse este una dintre cele mai rapide platforme de marketing digital disponibile. Acestea oferă o suită completă de servicii care includ e-mail, automatizare de marketing și, bineînțeles, un constructor de pagini de destinație. GetResponse vine, de asemenea, cu numeroase caracteristici de optimizare. 

Acestea includ:

  • Șabloane dinamice cu rate de conversie ridicate
  • Biblioteca mare de imagini interne stoc
  • Abilitatea de a publica prin domenii diferite
  • A / B teste
  • O vastă colecție de forme
  • Poate fi integrat cu diferite platforme

Constructorul 3 – InstaPage Page Builder

InstaPage își câștigă rapid reputația de a fi un creator de pagini de destinație fiabile și ușor de utilizat. Deși este dificil pentru utilizatorii ne experimentați, acest constructor de landing page-uri este atât de flexibil încât permite chiar să copieze aspectul unui site care vă place și să îl transforme într-un șablon utilizabil.

Landing page

În ceea ce privește optimizarea și motoarele de căutare, InstaPage oferă o suită completă de opțiuni de testare. Dar, rețineți că acestea nu sunt disponibile în pachetul de bază. 

Unele dintre aceste caracteristici includ:

  • Ușor de utilizat, ușor de utilizat, cu drag și drop constructor cu limitări minime
  • Integrate cu mai mult de 20 de platforme diferite
  • Urmărirea pixelilor
  • Colaborare în timp real
  • Înlocuirea textului dinamic
  • A / B teste

9. Creare landing page cu wordpress.

Din 2019 an am început să folosesc wordpress pentru site-urile personale dar și pentru ale clienților de cele mai dese ori. Am descoperit că există foarte multe soluții prin care poți crea un landing page fără să fii designer.

Există constructori sau așa numitele page builders care îți permit să faci acest lucru rapid fără să ai cunoștințe tehnice. 

Iată unele constructoare pentru a crea un landing page pe wordpress:

Elementor.

Este probabil cel mai popular constructor de pagini web instalat pe wordpres care îți permite să creezi orice tip de pagină inclusiv și landing page.

Principalul avantaj este că poți utiliza versiunea gratuită dacă nu vrei să investești mai mult în versiunea pro care oferă mai multe posibilități. Detalii aici.

Thrive architect.

Acesta este un alt constructor de pagini care spre deosebire de elementor este orientat mai mult spre conversie. Utilizez acest instrument ocazional și sunt foarte mulțumit de ceea ce oferă. Dacă te decizi să te dezvolți serios în onlin, recomand să-ți iei la bază acest instrument sau chiar să alegi să investești în tot pachetul de instrumente de la thrivethemes. Detalii aici.

Marele avantaj este că oferă pachete de pagini, care se potrivesc perfect pentru personal branding și sales funnel complet.

Oxygen builder.

Oxygen este rege atunci când vine vorba de a crea un landing page cu design mega personalizat. Pe lângă posibilitățile avansate de customizare oferă și performanță de top dintre toate constructorii de pe wordpress. Folosesc acest constructor în 90% din cazuri deoarece îmi oferă mai multe beneficii decât restul

Totuși nu recomand acest builder începătorilor și persoanelor mai puțin tehnice. Nu are prea multe template-uri, dar și lucrul în el este mai dificil ca în alte constructoare datorită faptului că este orientat spre developeri profesioniști care cunosc CSS și javascript. Pagina oficială aici.

10. Cum să faci bani cu un Lading Page – sfaturile pentru  începători

Cu un Landing Page poți face bani prin 3 metode. Iată care sunt acestea:

  • Făcând landing page-uri la comandă ca freelancer.
  • Utilizarea landing page în scopuri individuale, și anume vânzare de produse și servicii prin intermediul acestuia.
  • Generarea de lead-uri. Lead – contactele potențialilor clienți. Acestea sunt „cererile” ale potențialilor clienți, care pot fi vândute companiilor țintă. De exemplu puteți crea un Landing Page: „Mobilă la comandă” să adunați traficul și astfel ofertele obținute să le vindeți firmelor care produc această mobilă.

Landing page vs site de prezentare.

Probabil vrei să știi ce să alegi un site complet sau un site cu o singură pagină de tip landing page. Soluția ideală este să le faci pe ambele. Iată care sunt caracteristicile unui landing page.

Avantaje

  • Conversie ridicată.
  • A/B teste.
  • Cost relativ mic de elaborare.
  • Simplu de realizat.
  • Poate fi făcut rapid.
  • Ușor de administrat.

Dezavantaje

  • Ai nevoie de un copywriting strălucit.
  • Oferă puțină informație clientului.
  • Conversia depinde de mulți factori.
  • Greu de promovat prin SEO.
  • Ai nevoie de trafic extern.

Rezumat:

Landing Page este un instrument perfect de a atrage noi abonați, cumpărători pentru afaceri online. Cu toate astea nu poți miza doar pe el. Pentru comunicarea cu publicul, dezvoltați și alte direcții – blog, site principal, grupuri și comunități în rețelele de socializare.

Să comanzi un Landing Page vei reuși oricând, de aceea încercați mai întâi să-l faceți de unul singur. Pentru aceasta vă vin în ajutor șabloanele și constructorii de site-uri deja realizați în acest scop. Tu vei fi responsabil doar de elaborarea strategiei de marketing, scrierea textelor, realizarea reclamelor.

Dacă ți-a plăcut acest articol și cunoști pe cineva căruia o să-i fie de folos, distribuie mai departe, este gratuit.

Vrei să-ți lansezi un magazin online în 30 zile?

Te pot ajuta să-și faci site-ul, să încarci produsele și să lansezi prima ta campanie de promovare. Obții ghidarea mea și îți ofer suport până ajungi la primele vânzări.

1/ Vom crea împreună magazinul
2/ Conectăm sistemul de plăți, facturare, e.t.c.
3/ Te învăț cum să-l administrezi și să economisești