În industria e-Commerce, ca și în alte domenii de afacere, o mulțime de proprietari de afaceri nu știu nici măcar că există copywriteri și nu știu de ce ar avea nevoie de unul în personalul lor. Acest lucru face ca orice afacere online să piardă clienți din cauză că nu au o voce de brand care să facă diferența.
În acest articol vei afla ce este un copywriter și cum acesta poate ajuta brandul tău să crească online.
Fie că ai un magazin online, blog, cont de instagram… ai nevoie de cunoștințe în domeniul copywriting dacă vrei să vinzi mai eficient.
Ce este un copywriter?
În e-Commerce, a avea un copywriter în echipa ta este la fel de important ca a avea dezvoltatori și designeri. Din anumite motive, totuși, scrierea este adesea lăsată pe ultima sută de metri și este făcută în grabă, după ce restul proiectului a fost finisat. Dar, atunci când este integrat corect, conținutul bine scris poate ajuta la creșterea afacerii și la creșterea vânzărilor, poate chiar mai mult decât printr-un design captivant și un cod curat al site-ului.
Mai multe despre ce este un copywriter vezi aici.
Majoritatea copywriterilor au astăzi experiență în scrierea formală, precum și în scrierea pentru marketing și publicitate.
Dacă ești un proprietar al unei afaceri mici, scrisul îți poate fura foarte mult din timpul tău. Din acest motiv poți opta pentru un copywriter la distanță sau un freelancer.
De asemenea poți alege un partener de afacere (o agenție de marketing de exemplu) care are un copywriter în echipă.
Acest lucru de va scuti de principalele bătăi de cap, deoarece vei avea în spate o echipă care vor face treaba mai bine decât un singur om .
De asemenea există echipe specializate doar în copywriting care te pot ajuta pe orice tip de proiect.
Hai să vedem cu ce se ocupă în general un copywriter dacă încă nu cunoști.
Ce face un copywriter?
Un copywriter lucrează îndeaproape cu directorul și designerul companiei în care este angajat pentru a crea conținut pentru clienții acesteia. Când începe să lucreze cu un nou client, copywriter-ul studiază cât de mult poate despre compania dată.
Aceasta include foarte multă cercetare. (de ex: citește fiecare cuvânt de pe site-ul curent al companiei, evaluând felul în care arată și sună textele lor actuale, atrage atenție la tonul conținutului existent, la produsele care sunt vândute și la modul în care acestea sunt descrise, își face o mulțime de notițe cu privire la tipul de limbaj pe care îl folosește clientul etc).
Odată ce copywriter-ul efectuează o analiză completă, acesta se îndreaptă spre site-urile concurenților și analizează care sunt tendințele din industrie și ce fac aceștia diferit, apoi, făcând un pas mai departe, copywriterii încep să se uite la marcă din perspectiva unui client.
În afară de a vorbi cu proprietarii companiei, una dintre cele mai bune modalități de a învăța despre un brand este să vezi ce au de spus alte persoane despre compania online.
Deci, un copywriter începe prin a analiza orice recenzii disponibile pe site-ul actual al companiei. Face acest lucru pentru a afla cum folosesc clienții produsele în viața lor – nu doar modul în care compania presupune că sunt folosite. Copywriter-ul citește toate recenziile, atât pozitive, cât și negative, astfel încât să poată învăța nevoile și preferințele clienților.
Această cercetare este esențială. Copywriterii se asigură că tot ceea ce scriu pentru brand este bazat pe strategie și va crea o relație de încredere emoțională între brand și clienții săi. Astfel, cititorii vor simți că această marcă le cunoaște cu adevărat nevoile și le pasă de bunăstarea lor.
În cele din urmă, cum poți vinde ceva dacă nu știi cu adevărat cui îi vinzi? Deși poate părea de prisos la început, cunoașterea tuturor acestor detalii este ceea ce vă permite să duceți conținutul până la nivelul următor și să vă distingeți cu adevărat de concurenții dumneavoastră.
Aceste informații îi permit oricărui copywriter să stabilească vocea brand-ului pentru compania dumneavoastră. Cu o voce a brand-ului bine rafinată, fiecare cuvânt scris pentru site, fie că este scris de un copywriter sau de echipa proprie, este consistent și sună ca și cum a fost scris de aceeași persoană: brandul tău.
Vocea Brand-ului: Dacă marca dumneavoastră ar putea vorbi…
O voce puternică și consecventă a mărcii este absolut necesară pentru a construi încrederea și pentru a stabili o relație de durată cu clienții tăi.
Iată ce face un copywriting bun pentru un brand:
- îmbunătățește lizibilitatea conținutului (conținutul trebuie să fie citeț și să prindă la public),
- păstrează anunțurile / reclamele ușor de recunoscut printre aglomerația de pe alte site-uri
- împiedică ștergerea directă a e-mailurilor și face ca postările din social media să fie plăcute și partajabile, deoarece astfel, consumatorul poate înțelege direct mesajul
- face ca marca să pară mult mai accesibilă.
Dacă sună puțin grandios sau depășit, luați în considerare în câte moduri brand-ul poate deveni o parte din viața clienților dumneavoastră. Atunci când un consumator cumpără produsele brandului dumneavoastră, ei nu doar își cheltuie banii câștigați.
Aceștia aduc marca dumneavoastră în casa lor, împărtășesc produsele acestei mărci cu familia sau copiii și le pot recomanda chiar și prietenilor, colegilor sau altor rude.
De-a lungul timpului, un brand de succes devine aproape un membru al familiei. Gândiți-vă la brandurile clasice pe care le utilizați pentru că mama dumneavoastră le-a folosit, cum ar fi Dove sau Tide. Aceste mărci transmit în mod constant același mesaj, prin aceeași voce.
Ghid de stil: o fituica pentru strategia de comunicare
După ce copywriter-ul stabilește o voce de brand pentru fiecare client, toate informațiile pe care le-a găsit în cercetarea acestuia sunt adăugate în ghidul de stil al companiei.
Un ghid de stil este ceva similar cu brand book ca să fie mai clar. Acesta este cel care descrie cum ar trebui să fie făcut copywritingul în companie. Este un del de standard dacă putem să-i spunem acordat companiei tale.
Dacă lucrați cu un copywriter, ar trebui să cereți întotdeauna un ghid de stil atunci după ce aceștia au terminat analiza. Un ghid de stil este, în esență, o “fițuică” pe care să o utilizați atunci când scrieți conținut pentru compania ta.
Un ghid de stil va oferi toate informațiile necesare pentru a face pe cineva copywriter pentru compania dumneavoastră, indiferent dacă este vorba despre un angajat cu experiență sau despre cineva pe care l-ați angajat săptămâna trecută.
Indiferent dacă vei scrie singur textele, vei angaja un freelancer sau vei apela la cineva din exterior, ghidul de stil te va ajuta să menții același stil de comunicare de parcă a fost scris de una și aceeași persoană.
În ghidurile de stil, un copywriter trebuie să includă totul, de la sfaturi tehnice (de ex. cum și când se folosesc abrevierile sau cum se folosesc cratimele în mod corespunzător etc), la detaliile specifice ale site-ului dumneavoastră (de ex. cum se scrie conținutul pentru paginile / categoriei principale ale site-ului tău), la indicațiile pentru un conținut bun (de ex. cum se scriu descrierile detaliate ale produselor).
Un ghid de stil asigură succesul pe termen lung al afacerii, prin protejarea relațiilor dumneavoastră cu clienții pentru o perioadă lungă de timp.
În cazul în care compania dumneavoastră vinde produse cosmetice pentru adolescenți, atunci aveți nevoie de un copywriter care să scrie conform nevoilor unui adolescent. Dacă vindeți seturi de șah pentru părinți, aveți nevoie de un copywriter capabil să poată scrie conținut care să se adreseze direct părinților. Trucul este să găsiți pe cineva capabil de a scrie conținut pentru toate tipurile de clienți. Acesta este beneficiul unui copywriter profesionist.
În general, colaborarea cu un copywriter pentru a vă revizui conținutul, va dezvolta o voce a mărcii consistentă, stabilind un ghid de stil care va conduce la un marketing de calitate. Acest fapt va contribui la dezvoltarea brand-ului, care va ajunge să vorbească direct cu clienții dumneavoastră. Acest lucru este deosebit de important în afaceri online și ecommerce.
Fără magazine fizice în care clienții pot afla despre experiența brand-ului, toate interacțiunile trebuie să aibă loc pe un display. Conținutul bine scris vă umanizează marca, inspiră încredere și o conexiune emoțională, deoarece clienții dumneavoastră vor simți că vorbesc cu o persoană reală, nu doar cu un computer.
Atunci când este adăugat la echipa dumneavoastră de manageri de proiect, manageri de cont, designeri și dezvoltatori, copywriter-ul este o parte componentă esențială a echipei, care poate face marca dumneavoastră de eCommerce mai accesibilă, clienții dumneavoastră mai loiali și afacerea dumneavoastră mai prosperă.
Iată care sunt cele 5 motive să ai un copywriter bun pentru afacerea ta:
1. Ești prea aproape de afacerea, produsul sau serviciul tău.
Atunci când ești singurul copywriter pentru afacerea ta, riști să pierzi conexiunea cu clientul. Fiind prea concentrat pe produsul tău, vei omite ceea ce ar conta mai mult decât calitatea și beneficiile produselor pe care le vinzi.
Un copywriter neutru te poate ajuta să faci o conexiune mai bună între produse și clienți.
2. Timpul tău este prea valoros.
Să scrii texte nu este simplu. Acest lucru consumă foarte mult timp pe care ai putea să-l dedici la partea de marketing și lucrul cu clienții.
În același timp dacă alegi să faci singur copywriting ai putea pierde de 2-3 ori mai mult timp decât un profesionist. În același timp, ai mai mult de pierdut deoarece te-ar costa mai puțin să angajezi un expert.
3. Vei avea pe site conținut mereu actualizat.
Există multe site-uri care au un conținut învechit care nu mai este actual sau este dificil de citit.
Preferințele se schimbă și ceea ce funcționa acum 10 ani nu mai funcționează și acum. Dacă decizi să faci blog pentru magazinul tău unde să vorbești despre produse, oferte… atunci cel mai bine să ai o persoană care se ocupă cu acest lucru.
O afacere e-commerce este foarte dinamică de aceea ai nevoie de o persoană care să te ajute să scrii textele rapid și cu impact asupra vânzărilor.
4. Veți obține investiții maxime cu cheltuieli minime.
Un copywriting bun te ajută să faci bani. Nu trebuie să privești rolulul unui copywriter ca o sursă de cheltuieli dar ca o investiție în afacerea ta. Textele odată scrise vor putea să aducă rezultate mult peste valoarea investițiilor.
Iată doar unele din beneficiile primite
- Promovează Afacerea, produsele sau serviciile în mod eficient
- Câștigați mai mulți clienți potențiali
- Creșterea gradului de conștientizare a mărcii
- Creșteți rata de conversie
- Creșterea vânzărilor
5. Tu nu ești un copywriter
Trebuie să recunoaștem că nu putem să le facem pe toate. Dacă știi foarte multe despre afacerea ta, despre produse, despre clienți acest lucru nu te face automat și un copywriter bun.
Dacă vei încerca singur să scrii texte, probabil vei vorbi cât de bune sunt produsele și serviciile tale și mai puțin despre ce ar vrea potențialii tăi clienți.
Un copywriter se folosește de informația disponibilă despre produse, concurenți, clienți, testimoniale și leagă toate astea astfel ca clienții să vrea să cumpere de la tine.
De asemenea, să nu uităm că ai nevoie de experiență pentru a ști ce lucrează și ce nu. Dacă vei începe singur să le faci pe toate s-ar putea să-ți ia prea mult timp până vei găsi rețeta care funcționează pentru tine.
Concluzii
Nu ești obligat să ai sau să angajezi un copywriter pentru afacerea ta. În același timp, un copywriting bun te poate ajuta enorm să crești și să faci mai multe lucruri benefice care vor genera vânzări.
Probabil ai nimerit singur pe pagini de vânzare cu un copywriting excelent unde erai gata să cumperi chiar dacă acel produs nu-ți trebuie la moment.
Vezi tu, un copywriter poate amplifica foarte mult decizia de cumpărare și chiar dacă la început acest lucru implică costuri suplimentare, pe termen lung vei avea de câștigat.
Iar dacă ești genul de om care vrea să le facă pe toate singur, atunci ai opțiunea să faci singur copywriting pentru compania ta. Acest lucru se învață. Nu este arta de a scrie dar ține mai mult de lucru cu informația.