Învață Cum Să Creezi O Afacere Online În Coaching Și Mentorat.

Primul ghid complet care te ajută să lansezi o afacere online de acasă în domeniul coaching, mentorat sau consultanță online. Se potrivește pentru cei ce vor să genereze impact, profit și să obțină mai multă libertate în viață.

Avantajele Unei Afaceri Online

Online Coaching Înseamnă Calea Ta Spre Libertate În Viață.

Libertate

Online coaching este un model afacere  care îți permite să lucrezi online fără să depinzi de locație și să ai clienți din toată lumea: combinație perfectă între pasiune, bani și libertate.

Piață globală

Coachingul online permite să te adresezi la mii sau chiar sute de mii de potențiali clienți. Acest lucru înseamnă că ai posibilitate reală să creezi prima ta afacere online cu profit de 4 - 6 cifre în euro.

Investiții mici

Afacerea online în domeniul coaching și consultanță poate fi lansată chiar acum: ai nevoie de laptop, internet și dorința de a fi mai liber. Desigur trebuie să fii și bun în ceea ce faci.

Coaching

Start Up În Online Coaching Business

Ești pregătit să transformi cunoștințele, experiența și istoria ta într-o afacere online profitabilă ?

Vreau să te asigur că ești în locul potrivit la timpul potrivit. 

Acum este momentul ideal ca să te gândești în serios la acest model de afacere care îți poate asigura mai multă libertate și un stil de viață flexibil..

Special pentru cei care nu știu cu ce să înceapă o afacere în online coaching am creat acest ghid gratuit.
Dacă ești pregătit să faci o schimbare majoră spre libertatea ta, citește acest ghid care sper să nu te lase indiferent(ă) față de oportunitățile oferite de acest model de afacere.

Cum Să Începi Cu Dreptul O Afacere Online ?

Top 5 Greșeli Pe Care Să Le Eviți La Start.

Greșeala #1: Înțelegerea greșită a conceptului de afacere online.

O afacere online de multe ori este percepută greșit față de alte afaceri. De regulă se judecă pe bază de stereotipuri și mai puțin pe realitate. 

Se crede că dacă e online atunci înseamnă mai puțin lucru, sau că banii online se fac prin tot felul de “scheme” iar ceva legal și onest nu se poate face. Mai multe mituri despre bani online vezi în acest articol aici.

Afacerea în online coaching înseamnă vânzări de experiență, sfaturi, cunoștințe…. Spune-le cum vrei. Singura diferențiere majoră față de o afacere offline este că tot procesul are loc pe internet. Informația este livrată în format digital: live sau sub formă de lecții video, text, materiale grafice. Nici un fel de magie.

Doar imaginează-ți că stai cu cineva de vorbă prin skype sau messenger care ți-a cerut un oarecare ajutor pentru care este gata să plătească. Mai multe despre ce face și care este rolul unui coach vei afla în următoarele lecții.

Greșeala #2: Cheltuieli inutile din start pe ceea ce contează mai puțin.  

Dacă te-ai gândit să-ți lansezi o afacere online fii atent pe ce dai banii pe care poate nu-i ai atât de mulți la început. Nu are rost să plătești bani în plus pe un logo super original, site făcut la o agenție premium și alte cheltuieli care te pot falimenta din start.

Acest lucru nu înseamnă că nu trebuie să ai un website. Vreau doar să spun, că la început există lucruri prioritare de făcut care te vor mișca din loc. Scopul este să pornești cu un produs minim viabil, așa numitul MVP (Minimum viable product), vârful tău de lance cu care vei testa piața, vei primi un oarecare feedback ca mai apoi să ajustezi și să faci o lansare deja mai serioasă.

Dacă aș fi în situația să încep de la zero o afacere online în domeniul online coaching, iată în ce aș investi primii bani:

un kit de bază pentru crea un site pe bază de page builder: lead magnet, forme de captat emailuri, pagină de vânzare, blog (costul nu mai mare de 200 euro pe an)

  • un tool pentru email marketing (gratuit sau cu costuri până la 100 euro pe an)
  • un set de echipament pentru a putea face live stream (webcam + microfon, găsești ceva bunisor la buget de 100 - 150 euro) + laptop dacă nu ai unul.
  • restul bugetului l-aș investi în promovare (facebook ads, instagram, google… depind de nișa ta)

Acestea ar fi toate investițiile necesare pentru a lansa o afacere online în domeniul coaching și consultanță. După cum vezi, te poți încadra leger în maxim 1000 euro, fără riscuri și fără datorii. Acesta este un plus major al unei afaceri online față de cele tradiționale

Greșeala #3: Lipsa de strategie și planificare a afacerii.

În online trebuie să știi clar ce vrei să faci, care sunt pașii și care sunt resursele disponibile pentru a ajunge la rezultatul țintit. Trebuie să știi ce fac în primele 90 zile de la lansare, ce voi face peste 6 luni… unde vreau să fiu peste 3 ani. Chiar dacă aceste lucruri le auzi peste tot, crede-mă, nu sunt în zadar. Lipsa de viziune și strategie te poate ține pe loc sau face să renunți mai devreme de a gusta din miere.

Principale regulă pe care m-aș baza, este să identific cel mai scurt drum care m-ar face să am primii clienți și primii bani. Acest lucru, este foarte important deoarece vei avea nevoie de resurse pentru dezvoltare sau dacă ai un job, să renunți la job și să te dedici 100% acestei afaceri.

Știu foarte bine ce înseamnă să te afli pe 2 fronturi: jobul pentru stabilitate financiară și a alimenta hobby-ul. Am fost în această situație câțiva ani. Te înțeleg perfect dacă ai lăsat hobby-ul și pasiunea pe planul 2 din cauza că încă nu poți face suficienți bani ca să trăiești din asta.

Nu fă așa! Scapă mai repede de ce nu-ți place pentru a putea face ce-ți place cu adevărat. Iar soluția este să te focusezi pe crearea unui canal de marketing și vânzări pentru viitoare ta afacere online.

Recomandarea mea ar fi să alegi un singur canal de marketing, de exemplu instagram pe care să te focusezi cel mai mult pentru a crea o audiență, o listă de contacte interesate de serviciile tale și care va servi ca punctul tău de decolare spre ceva mai măreț. Calea ta spre libertate zic eu.

Greșeala #4: Lucrezi doar pentru a face bani.

O altă greșeală majoră este să te focusezi de la început prea mult pe a face bani și mai puțin pe a genera valoare și încredere. Aici apare principala paradigmă: pe de o parte ai nevoie să faci bani din start, iar pe de altă parte ca să poți avea clienți, ai nevoie ca mai întâi oamenii să te cunoască și să aibă încredere.

Vezi tu, aici trebuie puțină răbdare zic eu și cel mai important dedicație față de ceea ce vrei să faci. Sunt sigur că poți să faci vânzări rapide, există soluții. E ok și asta. Totuși, dacă vrei o afacere online stabilă, vrei un brand care mai apoi va lucra pentru tine, oferă valoare.

Îmi amintesc un caz real, discutam cu cineva pe net cu care nu ne cunoșteam. Discuția a început în contextul unui subiect unde m-am oferit să o ajut gratuit cu careva informații. Până la urmă s-a ajuns la afacerea pe care o deținea, și zicea că ar vrea să investească în facebook deoarece google nu i se potrivește.

M-am aprins!

Imediat am făcut niște căutări, analize pe cuvintele relevante acelei afaceri, și spre surprinderea mea, observ că pe google nu doar că oamenii caută acele produse, dar că și concurența este joasă.

Fac câteva poze la ecran, la acele date și i le trimit direct pe chat. Au urmat câteva comentarii din partea mea, și a acelei persoane după care a zis: “Gata, vreau să-mi fac website și să mă ajuți să-mi promovez afacerea pe google.”

Este un caz tipic cum poți atrage clienți prin strategia: mai întâi oferă valoare ca mai apoi să culegi roadele. Iar tu, dacă vrei o afacere online ca coach sau consultant, atunci trebuie să folosești această strategie. Despre strategii încă urmează să discutăm. Fii pe fir.

Greșeala #5: Nu creezi o listă de potențiali clienți.

O altă greșeală frecventă este să ai fani, cititori și urmăritori dar să nu ai o bază segmentată de lead-uri (potențiali cumpărători) cu care să comunici într-un mod special: conversia de la urmăritor la client.

Vezi tu, este bine să ai urmăritori pe rețelele sociale dar trebuie să te gândești la cum vrei să transformi acei urmăritori în clienți. Sau să-i segmentezi pe ce care doar te urmăresc, de cei care ar fi interesați să apeleze la serviciile tale.

Mai corect ar fi să-i separi pe diferite categorii ca să poți crea conținut relevant pentru fiecare categorie.

Recomandarea mea ar fi să ai 3 categorii:

cei care te urmăresc

cei care sunt interesați mai mult și ar vrea să cumpere

o bază separată de clienți (chiar dacă ai foarte puțini)

Una din metodele eficiente de a face acest lucru, este să colectezi adrese de email, și folosind un tool de automatizare (simplu ca un editor de text) să faci segmentarea.

Imaginea integrală ar arăta cam așa:

la nivel de blog și rețele sociale ai urmăritori și cititori (creezi conținut constat pentru a atrage noi urmăritori)

ai o bază de emailuri și lead-uri (faci o comunicare relevantă ca să-i transformi în clienți)

baza de clienți (pe aceștia îi tratezi într-un mod special pentru a mări retenția și a obține testimoniale și recomandări)

Dacă ai înțeles acest mecanism te felicit. Din păcate puține, aș zice că foarte puține afaceri online înțeleg asta nu mai vorbim de aplicarea în practică. Dacă vei aplica acest sistem fii sigur(ă) că afacerea ta nu va duce lipsă de clienți.

Greșeala #6: Procrastinare, lene și lipsa de răbdare.

Dacă primele greșeli sunt legate de aspecte tehnice ale unei afaceri online, atunci greșeala Nr. 6 este legată de noi înșine. Chiar dacă nu vei ține cont de primele recomandări, regula spune că: Orice lucru creat prost va genera un rezultat vizibil. În același timp, dacă nu vei face nimic, rezultatul este exact zero.

Recomandarea mea este:

“Pur și simplu fă asta! De dorit cât mai simplu și cât mai rapid” .

Nu ai nici o garanție că idea ta de afacere va funcționa până nu o vei aplica în practică.

Știi care e cea mai mare problemă a noastră?

Ne temem să nu ratăm. Și asta nu e singura problemă - există și teama de succes. Vorbesc serios. Pe unii îi poate speria ca idea lor să reușească și să obțină libertate și profituri pe care nu le-au mai avut.

Doar încearcă să-ți închipui cum ar fi viața ta dacă ceea ce ai de gând să faci ar funcționa așa cum îți dorești: libertate, opțiuni, bani și aprecieri de la clienți.

De fapt, ceea ce pare imaginar are șansă de izbândă cu probabilitate mare doar dacă vrei cu adevărat asta, ai răbdare și urmezi un plan corect de acțiuni. Iar rolul acestui ghid, este să te ajute cum exact să faci asta cu investiții și efort minim din partea ta.

Ce Poți Face Acum ca să te lansezi în business coaching ?

Acțiuni pe care să le faci acum dacă mai vrei o afacere online.

Acum știi exact ce să nu faci dacă vrei să lansezi o afacere online în domeniul coaching și consultanță. Dacă ești persoană serioasă care vrea rezultare și nu-i place să aștepte, iată o listă de pași pe care îi poți face chiar acum:

Pasul1: Cere părerea familiei și prietenilor despre viitoare ta afacere online.

Spune familiei și prietenilor tăi despre idea ta de afacere. Cere-le o părere despre idea ta. Încearcă să afli un număr cât mai mare de păreri, dar nu te baza 100% doar pe ele.

Ai nevoie să știi doar dacă idea ta are sens să existe și care ar fi sugestiile lor, ce și-ar dori ei să primească.

Pasul 2: Adună bani pentru lansare.

Chiar dacă sumele sunt modeste, încearcă de pe acum să faci economii pentru a investi în afacerea pe care urmează să o lansezi. În caz că ai deja suma disponibilă, îngheață acei bani ca atunci când vei avea nevoie să fie totul pregătit.

Pasul 3: Cercetează concurența

Înainte de a te lansa, vezi ce fac alții. Vezi ce site-uri au, ofertele, canalele de promovare, numărul de urmăritori. Încearcă să afli maxim despre ceea ce deja există pe domeniul tău. De aici vei putea extrage informații despre acest business și cum să creezi oferta unică de valoarea.