Brand personal: 5 motive să ai un site pentru personal branding

Brandul personal este varful de lance dacă vrei să-ți lansezi propria afacere.

0 Comments

Te gândești să-ți creezi un brand personal? Atunci ai nevoie și de un website dacă vrei mai mulți clienți și notorietate în online. Pentru orice soloprenor brandul personal înseamnă succesul sau eșecul în online. De fapt, multe afaceri se țin pe spatele unui brand personal puternic.

Ai putea spune:

“Stai, stai, stai…
Am deja creat profil pe linkedin, instagram, facebook… la ce bun îmi mai trebuie și un site pentru brand personal, dacă pot publica acolo conținutul.”

Problema este că tot ce publici pe rețelele sociale, aparțin acestor rețele. Cu alte cuvinte, aceștia pot în orice moment să-ți șteargă profilul, sau să-ți facă postările mai puțin vizibile pe motive că: “am modificat algoritmii sau postările tale nu respectă politica noastră…”

Din păcate, aceasta este o realitate și ar fi păcat pe termen lung să te bazezi doar pe rețelele sociale.

“Cum stau treburile cu un web site?”

Dacă decizi să investești într-un website pentru personal branding, acesta rămâne proprietatea ta, chiar dacă va dispărea mâine google sau facebook.

Un site web, este un un produs digital ce-ți poate aparține în întregime și care poate fi transformat într-un activ pentru ați promova brandul personal.

site-pentru-brand-personal

Trebuie să-ți faci un site pentru brand personal dacă vrei:

– să-ți expui viziunea și personalitatea în forma care vrei tu
– să aduni oameni cu idei comune
– să te diferențiezi de competitori
– să ajungi mai ușor la potențiali clienți
– să ai un CV mult mai convingător e.t.c.

Hai să analizăm avantajele unui site pentru personal branding în contextul unei afaceri, în fruntea căreia stă o persoană.

Oamenii vor avea tendința să apeleze și să cumpere mai ușor de la tine dacă se respectă următoarele criterii:

  • te știu
  • te plac
  • au încredere

Sarcina ta ca antreprenor online, este să satisfaci aceste 3 nevoi iar un website pentru personal branding poate fi o soluție inspirată în acest sens.

 Cu un site de prezentare sau chiar un blog poți să întărești toate aceste aspecte indiferent de nișă.

Știu brandul personal.

Ca cineva să afle de tine și serviciile tale este nevoie mai întâi ca aceste informații să fie disponibile audienței tale țintă. Soluții sunt multe: instagram, youtube, facebook, linkedin… însă un web site le poate conecta pe toate și va servi ca ca un punct final de trecere între tine și potențialii clienți.

Rețelele sociale sunt bune pentru expunere și generarea de notorietate, însă dacă vom analiza diferiți experți, vom vedea că mulți folosesc website-ul pentru a vinde serviciile iar social media râmâne mai mult pentru promovare.

Cum te faci cunoscut cu un site pentru personal branding?

Google împreună cu youtube sunt cea mai mare rețea de căutare. Atunci când cineva are nevoie de ceva, cel mai probabil va folosi aceste 2 instrumente pentru a găsi informația necesară.

Rolul site-ului în acest context este să-i ajute pe cei interesați să ajungă mai ușor la tine. 

Cu alte cuvinte, atunci când cineva are o problemă și caută soluția pe internet, trebuie să te găsească anume pe tine, în caz că oferi soluție la acea problemă.

Astfel, dacă cineva va căuta informații despre subiectul în cauză, și va vedea că informația de pe site-ul tău este soluția, cel mai probabil va dori să știe cine este autorul acestui site. Mai departe, sunt doar niște chestiuni tehnice prin care să direcționezi vizitatorii să facă cunoștință cu profilul tău.

Idea este că oamenii nu au nevoie să te cunoască  pe tine în mod direct. Mai întâi de toate, aceștea vor căuta soluția potrivită la durerile lor. Site-ul este doar instrumentul prin care oamenii vor ajunge într-un final la brandul tău.

Le place de brandul tău.

Rolul site-ului în acest caz nu este ca prin intermediul utilității acestuia, să faci astfel ca potențialul client să te placă (nu ne referim la aspectul fizic, cu toate că acest lucru nu este exclus). 

Scopul este de a face vizitatorii să se “îndrăgostească” în soluția pe care o ai pentru problema lor. Poate fi o provocare dificilă să faci acest lucru, însă acest aspect este important și nu trebuie neglijat.

Probabil că și tu te-ai întâlnit cu situația ca să nu cumperi un produs de la cineva, doar din motiv că nu-ți place acea persoană sau companie. 

Ba chiar mai mult. 

Ești dispus să plătești ceva în plus sau să aștepți un termen de livrare mai mare, din simplu motiv că nu-ți place să cumperi de la ei. 

Este o decizie normală.

Oamenii sunt tot mai informați la momentul când fac o achiziție. Ei au nevoie să cunoască tot mai mult despre produsul și serviciul pe care intenționează să-l cumpere.

Întrebarea mea pentru tine este:

“Poți oare prin intermediul unui site pentru personal branding să educi un potențial client de la etapa de simplu vizitator până la cel ce-și introduce datele de pe card ca să cumpere de la tine?”

Răspunsul este da, și este foarte evident.

Când vorbim că trebuie să te placă, nu ne referim doar la paleta de culori a site-ului, gradiente, și alte efecte sexy… care joacă un rol secundar. 

În primul rând, vizitatorul trebuie să înțeleagă că a ajuns în locul potrivit, iar rolul site-ului este să ofere super valoarea de care vizitatorul are nevoie ca acesta să te placă.

Acest lucru poate dura, și nu te aștepta la magie peste noapte.

“Ca orice sistem robust, este nevoie de timp pentru al realiza.
Iar un website pentru personal branding este probabil cel mai robust sistem pentru promovarea brandului personal în mediul online.”

Să vorbim despre încrederea în brandul tău.

Au încredere în brandul tău.

Un site pentru brand personalpoate servi și ca element pentru a genera încredere.

Chiar dacă aparent poate suna banal, dar unii oameni percep site-ul personal ca pe un element care denotă încredere în acea persoană.

Problema este că mulți oameni, se tem să se expună în mediul online. Preferă să stea în anonim. Și tot ei sunt cei ce încearcă să-și promoveze serviciile.

Dacă intri pe site-uri de freelance, poți vedea că unii nu au nici măcar o poză care corespunde cu cea din realitate. Introduc date false pe profilurile rețelelor sociale și așa mai departe.

Ai putea oare să ai încredere în așa persoana? 

Să dai banii tăi unui necunoscut care nu are portofoliu, nu poți vedea “oficiul virtual” al acestuia, unde mai adaugi și faptul că nu știi cum arată…

Puțin probabil că vei apela la o așa persoană.

Acum hai să vedem o variantă în care avem elemente de încredere. Ne vom referi la site, ca element de încredere pentru brandul personal.

O persoană care deține un site pentru personal branding cu nume de domeniu ce folosește numele / prenumele posesorului, testimoniale video de la clienți, adresa acestuia, link-uri la rețelele sociale, portofoliu, articole personale publicate. Acest tip de profil din start ne inspiră mai multă încredere.

Elementele de încredere menționate mai sus, sunt posibile în mare parte, doar în cadrul unui website.

Să admitem că te ocupi de crearea landing page-urilor și ești freelancer. Ai un site de prezentare, prin care vizitatorii pot vedea un studiu de caz cum tu l-ai ajutat pe un oarecare client Joo să-și vândă serviciile prin intermediul site-ului.

Ai publicat detaliat problema și obiectivele inițiale, soluția pe care ai oferit-o și rezultatele obținute. Faci asta într-o formă transparentă, faci trimitere la persoane și site-ul real al proprietarului plus că mai adaugi și niște testimoniale video, prin care discuți despre acel proiect.

Cât de greu îți va fi să te decizi să apelezi la o astfel de persoană în caz că vei dori un landing page?

Șansele sunt destul de mari că vei accepta destul de repede. Corect?

Și asta nu este tot.

Cu un website, poți să spui mai multe despre tine, despre ceea ce poți face și despre cum poți ajuta pe alții prin ceea ce faci.

Îndemnul meu pentru cei ce nu au încă un site pentru a-și promova brandul personal online, este să-și facă unul. 

“Website-ul este o investiție prea mică dacă te gândești la modul cel mai serios sa să-ți dezvolți un brand personal.”

Mai jos voi prezenta principalele motive din punct de vederea a unui model de facere pe bază de brand personal.

Iată 5 motive de ce ai nevoie de un site pentru brand personal.

Ce este brandul personal

1. Control total asupra platformei

Rețelele sociale sunt un lucru extraordinar iar rolul lor și-l fac foarte bine, însă acestea au un mare neajuns: tot ce publici și construiești pe aceste rețele, nu-ți aparține în mod direct.

În cazul unui website, această problemă este înlăturată.

Site-ul îți permite să afișezi informația așa cum vrei tu și aici nu există nici o limită. Acest lucru permite, ca informația prezentată pe site să fie mai bine înțeleasă de cititori. Aceștia până la urmă contează cel mai mult.

Site-ul poate fi adaptat la profilul sau avatarul potențialului client sau cititor, în caz că nu e un site comercial.

Să ne închipuim următoarea situație:

Domeniul tău de expertiză este să ajuți oamenii ce au trecut de vârsta de 50 ani să slăbească.

“Cum ar trebui să arate un website potrivit lor?”

Cel mai probabil aceștea au vederea mai slabă, deci fonturile, gama de culori, designul… trebuie potrivite pentru ei. De asemenea, navigarea în site și informația va trebui să fie prezentată într-o formă “aerisită” și ușor digerabilă.

Un alt aspect important la acest capitol, este faptul că prin intermediul unui site pentru brand personal poți să creezi un “habit” în care vizitatorii să între de plăcere fără să fie deranjați de reclame, oferte, mesaje pe care le primești pe rețelele sociale.

Dacă îți pasă de cei ce te urmăresc ar trebui să te gândești la un site pentru personal branding care pe termen lung îți aduce mai multe avantaje decât crezi.

Următorul avantaj este unul dintre favoritele mele pentru care merită să te gândești în serios la un site pentru brandul personal.

2. Posibilități extinse pentru marketing prin conținut

Nu știu cât de familiarizat ești cu termenul marketing și ce presupune marketingul prin conținut.

Cum am menționat mai sus, oamenii vor ajunge la tine pe site, cel mai probabil ca rezultat a căutărilor pe un subiect legat de o anumită problemă.

Vezi tu, site-ul tău și conținutul pe care îl postezi pe el, trebuie să satisfacă o necesitate reală a oamenilor indiferent de tipul conținutului.

“Conținutul de calitate este principalul motiv pentru care oamenii vor veni la tine pe site din dorința de a se autoeduca pe un anumit subiect.”

Pe baza conținutului de pe website, vei aduna o anumită audiență interesată de subiectele pe care le abordezi la tine pe site.

După ce ai o audiență, se încep lucrurile cele mai importante și interesante defapt: Să redirecționezi această audiență spre un anumit obiectiv pe care ți-l propui.

Obiectivele pot fi oricare:

  • promovarea brandului personal
  • să vinzi produse fizice / digitale sau servicii
  • să promovezi alte branduri e.t.c.

Toate aceste lucruri, sunt posibile de realizat prin intermediul conținutului. Nu vreau să întru prea mult în detalii, e un alt subiect.

Ceea ce trebuie să memorezi este că:

“Prin intermediul conținutului de orice tip: scris / audio / video de pe site, poți face marketing de calitate, și într-un final, să faci bani.”

Dacă ești interesat, cum să faci bani prin intermediul conținutului, vine în ajutor următorul avantaj oferit de un web site pentru promovarea brandului personal.

3. Lead generation & email marketing.

Miile de vizitatori de pe site ca rezultat al conținutului creat este bine. Te bucură, dar nu te poate hrăni.

Ei bine. 
Sunt cateva metode de a monetiza acest lucru, dar vorbim de bani foarte puțini în comparație cu efortul creat. Este vorba despre permiterea afișării reclamelor la tine pe site, ceea ce nu se referă la noi: cei ce dorim dezvoltarea unui site pentru brandul personal.

“Mecanismul prin care poți genera active pe baza site-ului este captarea de lead-uri.”

Ce mai este și asta lead?

Să ne închipuim scenariul următor:

Ai un blog pe care scrii despre metodele dă slăbirea pentru persoanele în vârstă. Zilnic ai cateva sute de vizitatori unici pe site care au o problemă, legată de slăbit. Unii din ei, și-ar dori mai mult decât să citească, sunt gata să plătească pentru a accesa informația premium sau să beneficieze de consultații contra cost. Despre aceste persoane, putem spune că sunt un lead.

“Un lead, este o persoană care este gata să cumpere, este familiarizat cu produsele sau serviciile tale, și este pregătită să facă o achiziție în timpul apropiat de la tine.”

Colectarea acestor lead-uri poartă numele de lead generation care va fi tratată și explicată în alt articol mult mai detailat.

Vestea bună este că cu un web site, acest mecanism de generare de lead-uri, se poate de automatizat și să funcționeze fără să te implici chiar și atunci când dormi.

Lead-urile sunt cel mai mare activ pe care îl poți acumula cu un site pentru afacerea sau brandul tău.

Un lead, vorbind în termeni digitali, poate fi o adresa de email sau număr de telefon pe care le vei folosi mai apoi, pentru a-ți promova brandul și a face vânzări în mod indirect.

Să ne aducem aminte…

La început ai nevoie de un website pe care să te prezinți ca brand, ca mai apoi, să ajungi la oameni gata să cumpere fără ezitare de la tine. Mi se pare o treabă grozavă dacă vrei un mecanism online pentru a face bani.

De la lead-uri la vânzări este doar un pas despre care vedem în continuare.

4. Posibilitatea de a vinde direct de pe site

Un alt avantaj al unui site pentru personal branding este că se poate transforma ușor într-un magazin online chiar dacă inițial nu ai planificat acest lucru.

Din punct de vedere tehnic, este vorba să adaugi un component specializat care să-ți permită vânzări de produse direct de pe site. 

Dacă vei folosi un sistem de management al conținutului pentru site CMS, cum este wordpress sau Joomla, poți transforma site-ul tău într-un magazin online complet funcțional în doar câteva ore de lucru.

Și asta nu este tot.

Site-ul tău poate servi și ca platformă pentru a vinde orice tip de produse inclusiv materiale digitale (ebook-uri, audio, video e.t.c),  și programe de membership.

În caz că ești înclinat spre design și creativitate, poți personaliza site-ul așa cum îl vezi tu și se potrivește brandului tău.

5. Funcționalități personalizate pe site

Pentru cei idealiști (ca și mine de altfel) ceea ce oferă rețelele sociale și în general platformele de așa gen, nu sunt de ajuns. Noi dorim să creăm ceva personalizat în care se dăm frâu liber creativității.

“Vrem, să lăsăm emoții, impresii… o mică amprentă prin cea ce facem. Contează conținutul, dar uneori ambalajul poate fi acel motiv pentru care cineva să te placă și să te aleagă anume pe tine, dacă vorbim de brandul personal.”

Un website pentru de prezentare pentru brand personal, permite toate aceste lucruri. Ai frâu liber să creezi și să proiectezi acea viziune, și emoție în felul în care vezi tu asta. E cartea de vizită și oficiul virtual prin care poți face diferența față de competitori.

Toți probabil am dat peste site-uri de tot felul, care se încarcă greu, nu se afișează corect și într-un final, te face să renunți. Sau ai văzut anunțuri pe grupuri prin care unii încearcă să-și vândă produsele sau serviciile într-o formă “seacă” lipsite de creativitate și încredere. Nu prea ar genera mare interes tocmai din motiv, că sunt prea mulți de așa gen.

Dacă te gândești la site pentru brand personal, atunci posibil că vei dori să te diferențiezi de alții și să scoți la suprafață punctele tari.

Din punct de vedere a clientului, pe site poți integra și afișa ceea ce l-ar interesa mai întâi pe el să vadă, sau pur și simplu, unii refuză să folosească rețelele de socializare. Astfel pe site poți pune la dispoziție multiple forme de contact, de exemplu un chat online și lista ar continua.

Avantaje și dezavantaje pentru personal branding.

Brandul personal este varful de lance dacă vrei să vinzi serviciile de consultanță / coaching și să-ți lansezi propria afacere online.

Avantaje

  • Devii mai cunoscut.
  • Crești încredere.
  • Conectezi clienții la tine.
  • Marketing eficient.
  • Scalare și dezvoltare durabilă.
  • Faci mai mulți bani.

Dezavantaje

  • Necesită investiții financiare.
  • Necesită timp și perseverență.
  • Ai nevoie de cunoștințe.
  • Riști cu reputația ta.
  • Necesită timp ca să crești.

Concluzii.

Sper că ai înțeles ce înseamnă brandul personal și de ce este cazul să te gândești în serios la acest aspect. Probabil ai observat că multe persoane au succes deoarece și-au creat un brand personal puternic chiar dacă nu sunt cei mai buni pe partea de execuție.

Trăim vremuri când brandul personal te face să reușești sau să fii eliminat din joc. Fie că ești angajat sau vrei o afacere, în ambele cazuri ai nevoie de un brand personal pentru a avea succes.

Vrei să-ți lansezi un magazin online în 30 zile?

Te pot ajuta să-și faci site-ul, să încarci produsele și să lansezi prima ta campanie de promovare. Obții ghidarea mea și îți ofer suport până ajungi la primele vânzări.

1/ Vom crea împreună magazinul
2/ Conectăm sistemul de plăți, facturare, e.t.c.
3/ Te învăț cum să-l administrezi și să economisești