Se crede că blogul e mort și că astăzi nu se mai citește ca acum 10 – 20 ani. Dacă ai ajuns pe acest site probabil te întrebi dacă merită să investești într-un blog personal ? Oare câți bani se câștigă din blog acum când apar fel și fel de rețele sociale?
În acest articol vei afla ce este un blog personal și de ce acesta rămâne a fi un instrument puternic pentru marketing online. De asemenea vei afla și 3 metode prin care poți câștiga bani din blog.
Acest articol se potrivește pentru cei care se gândesc dar încă ezistă să-și creezi un blog personal sau chiar un site de prezentare. Acest articol probabil o să-ți dea motive în plus să-ți faci un blog.
Dacă ești un expert, liber profesionist și în general dacă ești interesat să-ți creezi o afacere online pe baza unui blog atunci acest articol este pentru tine.
1. Ce este un blog personal?
Un blog personal este de obicei un jurnal online. Este un tip de site pe care de obicei oamenii iubesc să publice diferite lucruri: versuri, istorii din viață, studii, idei despre ceva. Nu există o anumită limitare în acest sens.
Pe un blog personal ai toată libertatea să publici ceea ce crezi și gândești. Poate fi un blog anonim sau un blog în care te faci cunoscut cititorilor.
Pentru mine, un blog este un tip de website destinat în exclusivitate pentru publicarea și promovarea unui conținut.
Același magazin online sau alt tip de business, are de obicei inclus și secțiunea de blog care are rost de a atrage noi cumpărători.
Dacă vrei o definiție oficială pentru ceea ce înseamnă blog personal consultă wikipedia. Clic pentru detalii aici.
Un blog personal este popular prin rândul experților pe anumite nișe: fotografi, psihologi, politicieni, jurnaliști. Se potrivește în general pentru toți cei care vor și simt dorința de a se împărtăși cu ceea ce cred și gândesc despre un anumit subiect.
În orice caz blogul personal nu pretinde a fi un site de business dar acest fapt nu este exclus. În acest articol vei afla aspecte ce țin de blog în contextul unei afaceri.
2. Blog personal sau site de prezentare?
Este dificil să pui un blog personal și un site de business pe poziții diferite. Până la urmă ambele sunt un website. Și cu ambele poți să faci bani prin diferite metode.
Totuși un site pentru afacere, cum ar fi un site-ul de prezentare, are de obicei scopul de a genera vânzări. Nu este un site destinat în special pentru cititori. Chiar dacă are secțiunea de blog, informația de pe site este concentrată în jurul nișei de afacere. În același timp blogul personal este cumva o carte online unde pe primul loc sunt cititorii. Poți găsi blog de afaceri, blog de călătorii, blog de IT și așa mai departe.
Un blog personal de obicei se deosebește prin structura și conținutul acestuia. De exemplu mementor este la această etapă are secțiunea de blog unde scriu pe diferite subiecte legate de afaceri online. În același timp obiectivele sunt să dezvolt acest proiect pentru a crea o platformă de cursuri online pe diferite domenii.
De cele mai deseori intalnim bloguri personale pe platforma wordpress ce oferă posibilitatea să găzduiește gratuit un blog. Din păcate acestea nu mai fac față cerințelor actuale și rămân a fi parcă niște dinozauri în comparație cu ce avem la moment.
Un blog personal are de regulă o anumită cronologie a evenimentelor și articolelor. Ceea ce nu poți spune despre un site de business care are plan de conținut și strategie de marketing.
Pentru mine toate sunt site-uri doar că au scopuri și abordări diferite. Să fim serioși. Scriem de dragul scrisului sau ne dorim și recompensă?
Într-un blog personal se faci investiții mari în special de timp. Dacă nu ai timp de scris și făcut optimizări atunci probabil acesta nu este pentru tine. Sunt alte rețele unde te poți face mai ușor auzit.
În orice caz, dacă din start faci lucrurile din punct de vedere tehnic cum trebuie în orice moment poți transforma un blog personal într-un site pentru afacere personală sau chiar brand. Ține mai mult de creativitatea fiecăruia.
3. Cât costă să faci un blog personal?
Dacă te-ai decis să-ți construiești un blog personal probabil vrei să cunoști câte te costă. Există posibilitatea să faci un blog absolut gratuit pe platforma wordpress sau blogger. Pentru detalii aici și aici.
Am scris un articol unde vorbesc despre cât costă un site de prezentare care poate fi folosit și ca blog. Vezi articolul aici.
Dacă intenționezi să faci un blog serios atunci recomand să investești puțin. Pentru început este necesar să cumperi un nume de domeniu, adică nume pentru viitorul tău blog personal. Acesta te va ajuta să fii mai ușor recunoscut, memorat și alte aspecte legate de promovare SEO.
De asemenea ai nevoie și de un serviciu pentru găzduire a blogului. Există mai multe opțiuni. Sunt de tot felul. Totuși recomand ceva puțin mai sus decât cea mai ieftină soluție.
Vezi tu. Google pune accent pe experiența utilizatorului. El vrea ca blogul tău să fie prietenos pe orice dispozitiv, să se încarce cât mai repede și din aceste motive ai nevoie de unele investiții. Una din ele este serviciul pentru găzduire a blogului personal.
Costurile de întreținere ale unui blog personal nu ar trebui să depășească 50 euro pe an. Aici este inclus numele de domeniu, serviciul de găzduire, certificat SSL dacă este cazul.
De asemenea probabil vei avea nevoie să investești circa 50 euro o singură dată pentru o temă în caz că folosești wordpress.
Acest site, nu are o temă standard. De fapt, nu are nici o temă pe care o poți cumpăra sau descărca. Totul a fost creat aproape de la zero cu ajutorul unui framework destinat în acest scop.
În caz că vrei să scapi de aceste bătăi de cap, poți găsi un freelancer care pentru 100 – 150 euro te-ar putea ajuta să-ți creezi un blog sau chiar site.
4. Câți bani se câștigă din blog?
La această întrebare nu putem da un răspuns deoarece depinde de foarte mulți factori:
- traficul lunar pe site
- nișa blogului
- calitatea traficului / vizitatorilor
- metoda de monetizare a blogului
Pentru a înțelege mai bine cati bani se castiga din blog, hai să vedem metodele prin care poți să monetizezi un blog.
Bani din blog personal se poate fac prin mai multe metode. Iată care sunt cele mai populare metode de monetizare a unui blog.
4.1 Reclame prin blog personal
Una dintre cele mai comune metode prin care bloggerii câștigă bani din blog este prin plasarea de reclame pe site-ul lor. Există două tipuri de anunțuri populare:
Anunțuri CPC / PPC: Anunțurile cost pe click (denumite și pay per click) sunt de obicei bannere pe care le plasați în conținutul sau în bara laterală. De fiecare dată când un cititor face clic pe anunț, sunteți plătit pentru acel click.
Anunțuri CPM: Anunțurile CPM sau „costul pentru 1.000 de afișări” sunt anunțuri care vă plătesc o sumă fixă de bani în funcție de numărul de persoane care vă văd anunțul.
Pentru a beneficia de aceste opțiuni este necesar ca blogul tău să facă parte din programul Google AdSense.
Această metodă se potrivește pentru cei ce au trafic mare pe blog și din punctul meu de vedere este cea mai puțin eficientă metodă prin care faci bani din blog.
4.2 Reclame private și marketing afiliat
Această metodă de monetizare ține de promovarea unor site-uri, branduri, produse externe prin intermediul blogului personal. Aceasta este o metodă mult mai eficientă decât cea de la Google AdSense.
Vânzarea de reclame private poate apărea sub formă de bannere, butoane sau link-uri plasate pe site-ul tău.
Cei care ajung la tine pe blog, după ce dau click pe aceste elemente care îndeamnă la acțiune vor ajunge pe site-ul partenerului. Pentru aceasta poți primi o sumă de bani pentru fiecare click sau pentru conversie.
De asemenea poți primi bani pentru testimoniale, scrierea de articole despre un siste. Este un fel de influence marketing similar cu cel de la rețelele sociale.
4.3 Bani din blog prin vânzare de produse personale.
Blogul personal este locul ideal unde poți crea o audiență și să faci vânzări. Aceasta este probabil cea mai eficientă metodă prin care poți face bani din blog personal.
Este complicat. Necesită multă muncă dar rezultatele pot fi mult peste alte tipuri de monetizare.
Idea de bază este că trebuie ceva să vinzi.
Poți vinde produse fizice, digitale sau chiar programe de membership. Există posibilități multiple prin care să monetizezi un blog personal.
Dacă preferi să nu faci publicitate produselor altor persoane pe blogul tău. sau dacă ești în căutarea unui alt flux de venituri, ia în considerare vânzarea de produse digitale.
Aceasta poate include elemente precum:
- cărți electronice
- cursuri / trainguri online
- Imagini, video sau muzica pe care oamenii le pot utiliza în propriul conținut
- Aplicații, pluginuri sau softuri
Trebuie să ții cont de preferințele cititorilor. Nu încerca să vinzi orice vrei tu. Ai putea foarte ușor să-ți strici reputația și opinia cititorilor.
5. Marketing online pe blog
Dacă ești interesat de marketing online atunci trebuie să știi că blogul este locul unde acesta poate fi făcut la cel mai înalt nivel.
Chiar dacă rețelele sociale ocupă poziții importante din strategiile de promovare, blogul rămâne un canal pe care încă nu-l putem refuza. Ba chiar pentru unele nișe este canalul principal.
Un blog personal te poate învăța foarte multe despre marketing prin conținut și în general marketing online. Blogul permite să faci cea ce de obicei nu permite să faci alte platforme. Aici ai controlul total despre ce se întâmplă și ce vrei să facă vizitatorii la tine pe site.
Poți observa că companii din diferite domeni continuă să facă marketing prin conținut pe blog. O dată ce crești un blog, vei avea trafic aproape gratuit în fiecare zi. Costul reclamei crește iar blogul poate fi o soluție cost efectivă dacă vorbim de blog personal în contextul unei afaceri.
Vezi tu, procesul de cumpărare s-a schimbat. Oamenii se informează tot mai mult iar conținutul scris este o sursă care ocupă poziția de top pe lângă youtube. Blog personal nu înseamnă neapărat conținutul text. Aici și este magia. Ai posibilitatea să conectezi celelalte canale cu site-ul tău.
Poți folosi blogul personal ca instrument de promovare a altor canale sau invers. Poți promova blogul prin diverse modalități iar pe blog să implementezi partea de vânzare și generare a profitului. Tu decizi.
6. Blog personal facebook și instagram.
Dacă blogul tradițional nu este suficient sau nu ți se potrivește atunci ai opțiunea să faci blog sau chiar vlog pe rețelele sociale. De asemenea poți combina aceste 2 care se pot susține reciproc.
Scrisul de obicei poate lua mai mult timp decât creare unui filmuleț de 1-2 minute pe care să-l editezi din mers. Astfel poți crea un blog personal axat pe instagram pe bază de foto / video.
În orice caz pentru toate tipurile de blog vei avea nevoie să creezi conținut de calitate. Prin calitate am în vedere conținut care se potrivește publicului țintă.
Vezi tu.
Online-ul este uneori dur și incorect cu noi.
Faptul că produci conținut valoros nu înseamnă că lumea va aprecia. Ai nevoie să găsești acea balanță între conținut și audiență.
Blog personal pe instagram mi se pare mai simplu de făcut din motiv că poți mult mai repede să ai rezultate. Poate mici, dar vor apărea mult mai rapid.
De exemplu pe acest site, la moment nu am rezultate însemnate. Dar asta e normal în cazul meu.
Este un site nou.
Știu că pentru ca google să înceapă să mă prețuiască trebuie să fac totul ca la carte. Este destul de dificil și de multe ori intri în aspecte tehnice legate de SEO.
Astfel, dacă tot ești interesat de blog personal vezi și opțiunea cu blog pe instagram sau facebook.
Ce inseamna blog personal pe Instagram ?
Pentru a face blog pe instagram trebuie să știi că acolo poți crea mai multe tipuri de conținut cu accent mare pe video. Se folosește un mix între foto, text, video, stories. Mulți oameni încep un blog pe Instagram cu intenția de a vinde produse direct de pe platformă sau prin afiliere. Important este din start să te decizi ce nișă vei alege. Despre ce este o nișa am scris aici.
Un blog personal pe instagram se potrivește bine pentru zonele de fitness, sănătate, frumusețe. Nu este exclus că și alte nișe vor fi de interes deoarece dacă la lansare această aplicație era utilizată de tineri în special, acum apar și persoane mature cu alte necesități și putere de cumpărare.
7. Ce cred eu despre blog personal?
Nu am experiență mare în acest domeniu pentru a putea trage anumite concluzii. Cert este că dacă ești interesat de afaceri online atunci nu prea ai cum face acest lucru fără un site sau blog.
Este dificil să creezi conținutul, să te menții concentrat pe o perioadă lungă de timp. Dar nu prea ai ce face. Dacă nu vrei blog personal, poți cumpăra articole sau angaja pe cineva care să scrie.
Pentru mine procesul de scriere este o relaxare de multe ori. Îmi place să scriu despre anumite subiecte.
Acest site îl tratez ca pe un blog personal deoarece sunt angajat aproape full time pe acest proiect. Desigur, că am alte proiecte de pe care fac la moment bani, dar dedic foarte mult timp și acestei platforme.
Te întrebi dacă merită să-ți faci blog personal?
Depinde de scopurile pe care le ai.
Eu îmi doresc să cresc ca expert pe zona de online dar și să mă împart cu experiența pe care o am în acest domeniu.
A această platformă a venit mai mult ca o necesitate de a da mai departe cunoștințele pe care le dețin în acest domeniu.
Am scris un articol despre cum te ajută un web site dacă vrei să-ți crești un brand personal. Îți recomand acest articol care te va ajuta să înțelegi utilitatea acestuia în contextul unei afaceri.
Vrei brand personal? Vezi articolul aici.
Concluzii.
După cum probabil ai observat am vorbit mai mult despre ce înseamnă un blog personal în contextul unei afaceri. Însă acesta este doar un aspect care poate fi total irelevant pentru majoritatea din noi.
Acum 2 ani mi-am făcut și eu un blog. Am reușit să public circa 15 articole și m-am blocat. De fapt am înțeles că nu are rost să scriu la general despre ce mă preocupa pe mine la acea vreme. Mi-am dorit ceva care să ajute oamenii. Tocmai peste 2 ani a apărut acest proiect.
Scriu pe acest site din perspectiva celui care din 2016 a creat site-uri. Multe site-uri zic eu. De la etapa de cercetare a concurenților până la partea de implementare practică.
Chiar dacă la moment fac site-uri pe wordpress și scriu puțin cod, aceasta nu înseamnă că fac acest lucru din lipse de cunoștințe. Totuși am trecut prin IT, chiar am lucrat 1 an ca programator java.
Clienții au dictat trendul și sincer să fiu nu ai timp să mergi pe soluții dificile.
Pentru mine, un blog personal înseamnă un instrument prin care poți atinge anumite obiective legate de dezvoltare personală sau chiar de carieră și business.
Dacă acest articol ți-a părut util, te rog să dau mai departe.
Iar tu ai un blog personal?
Lasă-mi un comentariu mai jos și spune-mi ce-ai vrea să știi despre acest domeniu.